12 Mayıs 2014 Pazartesi

Kekikli Pizza


Taze kekik mevsimini bekliyordum ama beklediğim kekikler bunlar değildi. Alışık olduğum iki kekik cinsinden de farklıydı. Uzun, büyük ve yumuşak yapraklı bu kekiğin kokusunun bildiklerimden hiç bir farkı yok. Öyleyse niye almıyordum?

Aldım, çoğunu salatada, azını da oğluma söz verdiğim haftasonu pizzasını yaparken kullandım. Pizza Margarita esintili, az malzemeli ama mis kokulu bir pizza çıktı ortaya.



Zeytinli Pizza tarifimdeki gibi hazırladım pizzanın temelini. Sosuna koyduğum meyve bir adet ekşi yeşil elmaydı. Elma'nın mayhoş lezzeti sosu daha da güzelleştirdi. 

Üst malzemem ise sadece rendelenmiş kaşar peyniri, küp kesilmiş beyaz peynir, iri doğranmış domates ve taze kekik yaprakları. Bu kez kaşar peynirini hamurun üstüne değil, pizzanın pişmesi tamamlanmak üzereyken malzemelerin üzerine serptim. Kekiklerin bir kısmını kaşar peyniri ile birlikte ekledim, peynir eriyip yayılırken kekiğin rayihası da yayıldı. Bir kısmını da yeşil görüntünün keyfine varmak için fırından çıkarınca koydum.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails