29 Mayıs 2010 Cumartesi

Sınırsız Rüyalar Diyarı


Sınırsız Rüyalar Diyarı
J.G. Ballard


Kısacık bir kitap olmasına rağmen bitiremedim bir türlü. Dört kez okumaktan vazgeçtim, sonra kitaba haksızlık etmeyeyim belki bana verecekleri vardır diye zorla okumaya devam ettim.

Bu kitap bilimkurgu ve distopya imiş. Bana göre yoksunluk sendromunun kötü hallusinasyonları olabilir ancak. Bilimkurguyu ve distopyaları severim, bu kitabı sevmedim.

Sınırsızlık ne mekanda, ne de hareket özgürlüğünde. Uçabiliyor ama uzaklaşamıyor. Biçim değiştirebiliyor ama kendinden kurtulamıyor. Sadece sınırsız bir fallik saplantısı var kitap kahramanının. 

Çaldığı uçakla geçirdiği kaza sonucu bir nehrin dibine düşüyor, hallusinasyonlarından kendi de memnun olmadığı için sanırım, kendi kendini boğuyor. Öldüğü mekandan ayrılamıyor. Yaşamının sonuna yaklaşmış  ağaçların sürekli tohum vermesi misali beyni sürekli tohumlarını saçmakla meşgul. O kadar ki, tutkusu olan uçmayı başarması bile yetmiyor.

"Hala rüyaları olanlar"dan biriyim. Allaha şükür, rüyalarım Blake'inki gibi değil.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails