30 Eylül 2010 Perşembe

Kızımın Ellerinden-2


Oyun hamurlarının yeri özel benim için. Çocukluğumda bakkallarda bulunurdu, Amerikan Çamuru adıyla. Sadece koyu yeşil, lacivert, kahverengi ve siyah renklerde, jelatine sarılı olarak satılırdı. Bir iki yuvarlamadan sonra da her yere yapışırdı. Amerikan Çamurlarını  kışın alırdık, evin içinde oynamak için. Yazın ise bahçemizin sadece bir bölgesinde bulunan kil ocağımızdan elde ettiğimiz kil bize yeterdi. Bu kilden yatığım en büyük eser (!) Efes Hadrian Tapınağının kapısıydı. Ağabeyim ise gerçekten bir mimar ustalığı isteyen büyük eserler verirdi. En büyük hayalimiz ise kocaman, kat kat bir Ziggurad yapmaktı. O kadar büyük bir yapıyı bitiremeden biz büyüdük.

Çocuklarımın döneminde cıvıl cıvıl renkleri, yapışmayan özellikleri ile çok sevilen bir oyuncak olarak yer aldı hayatımızda. Kızım çocukluğunda, oğlum ise şimdi saatlerce oyun hamuru ile oynayabiliyordu, oynayabiliyor. Kızım ne kadar büyüse de kardeşinin  hamur oyunlarına (biraz zorla da olsa) katılıyor. Oğlum şu anda sevdiği bir bilgisayar oyunundaki sahneyi oyun hamurları ile yapma uğraşı içinde ve hafta sonu ablasının gelmesini dört gözle bekliyor.

Bu kadar oyun hamurları ile iç içe olunca bir de TV kanallarından birindeki pastacı programında yapılanların çekiciliğiyle, kızım şeker hamuru da kullanmak istedi. Şeker hamurunu kendimiz yapmak yerine beş renk bir arada 200'er gram olarak satılanlardan aldık.

Kısıtlı bir zamanda kardeşinin zorlamasıyla kızım bu pastayı yaptı. İçinde hazır pandispanya ve krema kullandı. Üzerini ise küçük küçük bir sürü kare kesip birleştirerek yoğun bir emekle hazırladığı şeker hamurundan tabakayla kapladı. Bir kaç dokunuşla da üzerini süsledi. Bu gökkuşağı pastasını dilim dilim kesmeye kıyıp afiyetle yedik.


Ertesi gün kızım arkadaşları ile sabah kahvaltısına gitti. Kahvaltıda berry türü meyvelerden hazırlanmış reçeller de yemiş. Akşam eve geldikten sonra kaşınmaya başladı. Bütün gövdesine kırmızı kabartılar yayıldı. İlaçlar yardımıyla biraz kaşıntıyı azalttık ama kızarıklıklar hala sürüyor.

Şimdi ben dolabı açıyorum, şeker hamurları bana, ben şeker hamurlarına bakıyorum, hem de bakışlarım oldukça sitemkar. Pastayı yiyen diğer kişilerde allerjik reaksiyon olmadı ama kızımdaki allerjinin şeker hamurlarının boyasından mı, yediği reçelden mi ya da başka nedenlerle mi olduğunu bilemediğim için kalan şeker hamurlarını ne yapacağımı düşünüp duruyorum.

10 yorum:

Âşiyanda dedi ki...

Canım Ayşem.Çoook özledim,ALLAH'a (c.c.) emanet...

yemekbiraşk dedi ki...

çok şirin bir pasta olmuş :)
kızınıza da geçmiş olsun sevgiler..

ANNEMİNELİ dedi ki...

Ellerinize sağlık,çok hoş görünüyor..Bloguma yaptığın güze ziyarete ve zarif yoruma gönülden teşekkürlerrr::Sevgimle öptüm....

YeMeK vAkTi dedi ki...

olala nefis görünüyor kızınn ellerine sağlık pek yetenekliymiş

sarkaç dedi ki...

Sevgili Aşiyanda, gönüllerimiz aynı hislerle ve dualarla dolu.

Merhaba Yemek bir Aşk, görüşlerin ve iyi dileklerin için teşekkür ederim.

Merhaba Annemin Eli, tarifleriniz yanısıra püf noktalarınıza özellikle bayılıyorum.

Canım Aylin'ciğim, siz gençler çok yeteneklisiniz maşallah, kızım da siz ablalarının izinde.

Unknown dedi ki...

Sarkaç ablacığım,öncelikle geçmiş olsun,inşallah fazla bişey olmadan atlatırsınız..Bazen fazla mı geliyo nedir,oğulcuğumda da yaşıyoruz bu durumu..Pastayı hayran hayran izlemiştim,maşallah ne kadar da güzel yapmış diye iç geçiriyordum ki, yazının son kısmına gelivermişim..Muhtemelen şeker hamurundan kaynaklanmıştır ama umarım tekrarı olmaz..Sağlıklı mutlu günler diliyorum..gönül ddolusu muhabbetle..

Yeşim dedi ki...

merhbalar...
pastanız çok renkli ve şirin olmuş ellerinize sağlık...
kızınıza geçmiş olsun sanırım bu ara alerji tarzı kızarıklıklar salgın yeğenimde ve burada bir komşumuzda aynı rahatsızlıktan muzdarip, birkaç kişidende duydum bu tarz bişeyler belki mevsimsel bile olabilir .
şeker hamurlarıyla yaparsınız yine güzel pastalar kurabiyeler:)
sevgilerimle...

sarkaç dedi ki...

Zeliha'cığım, teşekkür ederim. oğluşa da geçmiş olsun, güzel şekerlemeler cezbediyor ama her bünye de onları kaldırmıyor. Dostlukla ve muhabbetle..

Merhaba Yeşim, hoşgeldin. Allerji çok yaygınlaştı gerçekten ve her zaman nedenini bulmak mümkün olmuyor. Güzel dileklerin için teşekkür ederim. Sevgiler..

susamcorekotuFeriha dedi ki...

ANASINA BAK KIZINI AL:)))
MÜMKÜN OLDUĞUNCA DOĞAL GIDALARLA BESLENEBİLSEK AMA DAYANAMIYORUZ DEĞİL Mİ? GEÇMİŞ OLSUN,SEVGİLER

sarkaç dedi ki...

Sevgili Susamçörekotu, gerçekten dayanamıyoruz albenilerine. Teşekkürler, bütün hastalar şifa bulsun inşaallah.

Related Posts with Thumbnails