10 Eylül 2010 Cuma

Bayramlık İkramlıklar

Ramazan boyunca blog arkadaşlarımın yaptığı şerbetli tatlılar ne kadar iştahımı kabartmıştı, bayrama mutlaka bunlardan birini yapmalıyım diye bakar olmuştum tariflere. Bayram ikramlıklarını hazırlamaya girişince gördüm ki gene kendimi baz alıyorum.

Oruçtan hemen sonra çok çok tatlı yemekten benim midem hoşlanmıyor. Misafirlerim de bana gelmeden önce mutlaka daha büyükleri ziyaret etmiş ve bol bol baklavalar, şöbiyetler yemiş olacaklardı. Ben gene eski usulüme devam edip çay ya da soğuk içecekler eşliğinde hafif tatlılar ve tuzlular hazırlamaya giriştim.


Bu tarifi Susam Çörekotu'ndan aldım. Bayramda tatlıdan bunalan midelere sığınacak tuzlu bir liman arıyordum ve bu dereotlu zeytinyağlı boğaçada karar kıldım. Pişer pişmez bir kalite kontrolü  yapmak gerekir çay eşliğinde değil mi?



Bayram tatlısız olmayacağına göre hafif bir-iki tatlı da yapmak gerekli. Cafe Pepela'nın Hurmalı Pastasını hurmadan başka lezzetlerle de denemeyi düşünmüştüm. İşte tam sırasıydı ve tarifi portakalla uyguladım.


Ya denemelerim başarılı olmazsa, bir de alışılmış tariflerimden birini yapmalıyım her ihtimale karşı. Vişneli-tatlı lorlu pay ile ikramlıklarımı tamamladım.

Blog misafirlerimi de burada ağırlamak istedim. Hoş geldiniz, sefalar getirdiniz.

6 yorum:

Hobi Zamanı dedi ki...

test ettik, onayladık, hepsinin tadı mükemmel, özellikle vişneli olanın (:

yemekbiraşk dedi ki...

hepside biririnden nefis olmuş
hayırlı bayramlar..
sevgiler..

susamcorekotuFeriha dedi ki...

ellerine sağlık ALLAH bereketinizi artırsın,dereotlu poğaçayı denemene çok sevindim, inşallah beğenilmiştir:)
NİCE HAYIRLI BAYRAMLARA
sevgiler

sarkaç dedi ki...

Hobi zamanı, Yemek bir aşk yorumunuz için teşekkür ederim, mutlu bayramlar.

SusamÇörekotu sizden haber almak beni çok mutlu etti. Dereotlu boğaçanızın beğenilmemesi mümkün mü.? Tarifi bizlerle paylaştığınız için tekrar teşekkür ederim.

fatma dedi ki...

mrh tarifleriniz çok güzel vişneli tatlı lorlu payın tarifini verebilirmisiniz tşk.

sarkaç dedi ki...

Fatma'cığım annelerimizden kalan klasik pay tarifi ile yaptım. Mutlaka sizin uyguladığınız ve sevdiğiniz bir pay tarifi de vardır. Onu da kullanıp içini istediğin gibi hazırlayabilirsin.
Yine de bu isteğinle beni onurlandırdığın için bendeki tarifi de ekleyeceğim.
Sevgiler..

Related Posts with Thumbnails