19 Ağustos 2010 Perşembe

Hurmalı Pasta



Cafe Pepela'nın Hurmalı Pastasını denedim.  Lütfen görüntü için buradakini  dikkate alın. Benim Pepela kadar iyi resim çekemediğim ortada, ama lezzeti sanırım onunkine yakın olmuştur. Tarifine ulaşmak için tıklayınız.

Kek kısmında tarifi aynen uyguladım. Sadece elimdeki dark kakao olmasına rağmen yeterli koyuluğu sağlayamadığım için kakaoyu iki kaşık koydum. 2 bardak un da benim ölçülerim için yeterli oldu.

Krem şantiyi hazırlarken elimde condensed sweetened milk olmadığı ve bunun krem şantiyi biraz daha koyu kıvamda olmasını sağladığını farz ederek (çünkü nasıl olduğunu bilmiyorum) normal krem şanti yerine bir firmanın çıkardığı kaymak tadında krem şantiyi kullandım. Paket içindeki poşetlerden birini 1 bardak normal sütle hazırladım. Bu miktar pastanın tamamı için yeterli oldu.

Pişirme süresi fırına göre değişiyor, benim fırınımda 20+10 dakikada pişti, bir dahaki sefere 15+15 dakika denemeyi düşünüyorum.

Sıcak kekin üzerine sanırım  fırınım fazla pişirdiği için 8-10 kaşık süt koymam gerekti.

Üzerine eklenen sosu da tamamen Pepela'nın tarifine göre hazırladım.

Yorumlara gelince;
Önce ben: Kekinin iki yumurtayla hazırlanması ideal, ulaşılan lezzet harika. Bunu temel tarif olarak alıp espresso ve hurma harici diğer lezzetlerle de deneyeceğim.


Eşim: Hurması nerede bunun?
Hurmayı püre olarak içine koyduğum için ve sanırım espressonun da etkisiyle hurmayı çok fark edemedi. Eşim gibi hurmayı hurma olarak yemeyi  çok sevenler için, içine birkaç hurma çiğ haliye kıyılarak eklenebilir ya da hurma ile süslenerek sunum yapılabilir.

Çocuklar: Şimdiye kadar yaptığın en güzel tatlı!

Son söz: İlk başta sanki çok malzeme varmış, yapması çok oylayıcıymış gibi bir izlenim veriyor ama kesinlikle öyle değil.  Ayrıca çok bereketli, verilen ölçülerle fazla sayıda misafire yetecek kadar ve herkesin beğenerek yediği bir pasta elde ediyorsunuz.  Teşekkürler Pepela.

8 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık. Sizinkide aynı cafe pepela'daki gibi akmış İştah açıcı görünüyor. Bir kaç hurmayı çiğ olarak koyma fikride çok güzel bende hurmayı çok sevenlerdenim. Her şeyi ile mükemmel olmuş.

Saygılar.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Bence seniinkide gayet güzel görünüyor ellerine sağlıkkk..Nefis bir tatlı olduğuna o kadar eminimki

Sevil Şahin dedi ki...

canım zaten onun tatlılarına tariflerine bayılıyorum ben
canım seninde ellerine sağlık afiyet bal olsun
sevgiler

Sen (Âşiyanda) dedi ki...

Oruçluların bu nefis görüntüye nasıl dayanacaklarını merak ediyorum. :)) ellerinize sağlık. Tarifi verene de yapıp yiyenlere de afiyet olsun...

sevgi dedi ki...

Bu pastayı en kısa zamanda deneyeceğim.Gerçekten çok güzel görünüyor ellerinze sağlık.

sarkaç dedi ki...

Güzel görüşleriniz için teşekkür ederim. Gerçekten denemenizi tavsiye ederim.

sevgi dedi ki...

pastayı denedim tatlıyla pek aram olmadığı için bana çok şekerli geldi.ayrıca eşinize de hak verdim hurma tadı farkedilmiyor.ama güzel bir pasta oldu .şekerini azaltarak birdaha deneyeceğim.

sarkaç dedi ki...

Ellerinize sağlık Sevgi Hanım.

Related Posts with Thumbnails