31 Ağustos 2010 Salı

Karpuz Salatası (mı acaba?)



Karpuzu çok severim, hele Bergama tulumuyla birlikte yemeye bayılırım.

Bloglarda gördüğüm karpuz salatası ilgimi çekiyor ama yapmaya cesaret edemiyordum. Sonunda karpuz mevsimi geçiyor artık denemeliyim dedim ve bloglara şöyle bir göz attım. O kadar çok tarif vardı ki. Kimi zeytinyağlı, kimi domatesli. Kendi ağız tadımı göz önüne alarak en uygun tarif Nami-Nami'nin ki gibi geldi. Lime limonunun kokusu ve tadı da yakışır diye düşündüm. Ama iş malzemeleri bir salata tabağında karıştırmaya gelince gene cesaretim kırıldı, peynir ve karpuzu ayrı ayrı tabağa dizmeye karar verdim.

Karpuzun çekirdeklerini ayıklayıp dilimledim. Lime limonun kabuğunu rendeledim. Karpuzların üzerine bir yaprak nane, biraz limon kabuğu rendesi koydum. Birkaç damla lime limonu suyu gezdirdim. Beyaz peynirleri de aralarına dilimledim.

Sonuç nasıl oldu? Pek emin değilim. Hepsi ayrı ayrı güzel ama birleşince benim damak tadıma uymadı. Ben atadan görme yöntem peynir ve karpuzu sade olarak ayrı tabaklara koyup yemeye devam edeceğim.

8 yorum:

YeMeK vAkTi dedi ki...

Bazen banada uymuyor boşver:)Ama ben peynirle karpuzu aynbı tabağa koyarım bak o ayrıda diğer eklemeler ııhh bilmiyorum ısınamadım bak şimdi :)

Sevil Şahin dedi ki...

bende yemiştim benimde o şekilde damak tadıma uymadı yanlız degilsin arkadaşım :)

Unknown dedi ki...

Degilmi arkadasim,
bazen degisik birseyler olsun adina damak tadimiza uymayan tatlar çikiyor ortaya,
dedigin gibi bazi yontemleri hiç degistirmeden yemeye aynen devam :)
Muhabbetle...

A Kadir Bekçi dedi ki...

Sarkaç Hanım,
Bende sizinle aynı görüşteyim.Son zamanlarda her şeyden turşu,reçel ve salata yapmak moda odu.
Selamlar.

Sevil Şahin dedi ki...

dünkü dogum günü mesajın içinde çok teşekkür ederim

Unknown dedi ki...

Şahane bir salata olmuş bence.Ben çok severim,karpuz peyniri.Yaz mevsiminde birbirine en çok yakıştığını düşündüğüm ikili..Ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

Ayrıca,cevabımda kırıcı bir kelime mi kullandım acaba dedim, algılayamadım,yanlış anlaşılan bir durum varsa,özür dilerim..Sen iyi bir dostsun :)

sarkaç dedi ki...

Zelihacığım kırılmak ne demek, "beni mest ettin demek istemiştim", ama kusuruma bakma bugünlerde aklım pek yerinde değil, ifadelerimdeki karışıklık ondan.

Related Posts with Thumbnails