23 Kasım 2015 Pazartesi

Şundan Bundan Göz Kararı El Ayarı Havuç Helvası


Sonbaharın güzel renklerini anlatmaya siyah havuçla devam ediyorum. Siyah havucu genellikle atıştırmalık tatlılar yapmada kullanıyorum. Bazen kek bazen de salataların içine giriyor. Bu yılın ilk siyah havucunu yine bir atıştırmalıkta kullandım. Daha önce verdiğim cezeryemsi tarifimden farklı birşeyler yapmaya karar verdim ve ortaya fotoğraftakiler çıktı.

Şundan bundan göz kararı el ayarı yaptım havuç helvamı. Yemek blogu iddiam yok, yaptıklarımı paylaştığım hobi alanım burası. Yaparken ölçüp biçmedim, aklıma geleni gözümün kestiği kadar koydum. O nedenle tarif vermeyen bu tarifimi hoşgörürsünüz umarım. Tarif değil de fikir paylaşmak yaptığım.

Önce siyah havuçları rendeledim. Biraz tereyağı ile orta hararetli ateşte suyunu çekene kadar kavurdum. Ekşimsi bir lezzet arzuladım ve küp doğradığım 5-6 kuru kayısıyı da ekledim. Baharat olarak da kakule tohumlarını seçtim. Koyulaştırmak için nişasta yerine unu denemek istedim. Biraz helvamsı bir tadı hayal ettim damağımda. Birkaç kaşık unu başka bir tavada kokusunu çıkana kadar kavurduktan sonra havuçların içine ekledim. Kısık ateşte iyice birbiriyle özleşene kadar çevirdim. Ceviz ve fındık kırıklarını da koydum. Sıra geldi tatlı şerbeti vermeye. Şeker şerbeti yerine de pekmez kullandım. İstediğim tada gelene kadar pekmez ekledim. Helva kıvamını aldırmak için biraz da sıcak su ekleyerek bir süre daha orta hararette karıştırarak pişirdim.


Helva ılıdıktan sonra yağlı kağıt arasında dikdörtgen şeklini verip dolaba kaldırdım. Ertesi gün yağlanmış bıçakla küpler halinde kesip fındık kırıklarına buladım.

Az yağlı, az şekerli helvam hazır.
Afiyet olsun...

3 yorum:

Oglak Kizlari dedi ki...

Tarif kim ister, hrks ymk ister.
Kafiyci anne

Özgen dedi ki...

Vallahi arkadaşım geçen gün bu mor havuçlardan almıştım ve aklımda cezerye yapmak vardı senin bu tarifin de harika bir fikir verdi bana ellerine sağlık. Sen de benim gibi birşeyleri göz kararı karıştırmayı seviyorsun o yüzden çok yakın buluyorum seni kendimi yorumlarına sağlık arkadaşım sevgiler

sarkaç dedi ki...

Kafiyeci anne,internet üzerinden tadımı keşfetseler ne güzel olur değil mi?

Sevgili Özgen, doğaçlama çalışmayı seven arkadaşım, eminim çok güzel bir cezerye tarifi çıkaracaksın ortaya.

Related Posts with Thumbnails