7 Kasım 2015 Cumartesi

Balkabağı Kavurması


Geçen yıl pazardan aldığımız balkabaklarının çekirdeklerinin bir kısmını saklamıştım. Yazın çekirdekleri ekince mini bir balkabağı tarlamız oldu. Ürün olarak da 4 tane balkabağımız oldu. Kabak ürünümüz azdı ama yaz boyunca verdiği çiçeklerle bolca kabak çiçeği dolması yedik. 


Balkabağından çeşit çeşit yemek yapılıyor. Bugün sıra kavurmasında. Yabancıların balkabağı keklerine-turtalarına ekledikleri baharatlardan birkaç tanesini de kavurmama katarak klasik mutfağımızın dışına uzandım.


Neler kullandım:
Yarım kilo balkabağı
250 gram arpacık soğan
3-4 diş sarmısak
2 çorba kaşığı zeytinyağı
Birer silme çay kaşığı dövülmüş karanfil, toz zencefil, toz yenibahar, rendelenmiş muskat
Tuz, az miktarda kıyılmış maydanoz, dereotu, nane


Nasıl yaptım:
Fazla yağ istemediği için kavurmaları actifryda yapmayı seviyorum. Önce boş çalıştırarak biraz tavayı ısıttım. Arpacık soğanları kabuklarıyla yıkadıktan sonra iki ucundan azıcık kestim ve kabukları ile birlikte tavaya koydum, 1 çorba kaşığı zeytinyağı ekledim.


Soğanlar kavrulurken balkabağını soydum ve küçük küpler halinde doğradım. Soğanlar kızarınca tavadan aldım. Tavaya balkabaklarını, sarmısakları ve bir çorba kaşığı daha zeytinyağını ekledim. Pişmiş soğanların kabuklarını çıkardım. Yeşillikleri kıydım. 



Balkabakları kızarınca tuz ve baharatları ekledim, 2 dakika daha çalıştırmaya devam ettim. Baharat ve tuz kabaklarla iyce karıştıktan sonra geniş bir kaba aldım. Sarmısakların kabuğunu çıkardım. Soğumadan soğan ve yeşilliklerle karıştırıp servis tabağına aldım. İsteyene yoğurtla isteyen sade olarak servis yaptım.

Afiyet olsun...

5 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

çok değişik bir tarif olmuş canım.hiç denemedim ama görüntü çok güzel.ellerine sağlık.sevgiler.

Özgen dedi ki...

Harika bir kavurma arkadaşım ben de tam bir balkabağı hastasıyım tesadüf ben de yeni pastasını yayınladım bir göz gezdirebilirsin

MUTFAKISTAN dedi ki...

Cok degısık lezzetlı olmustur afıyet olsun

Mine Tozanlıoğlu dedi ki...

süper fikir, kimi ülkelerde balkabağının bizdeki kabak, patlıcan gibi ızgara halde yendiğini hatta sabah kahvaltılarında kullanıldığını biliyorum bu haliyse nefis gözüküyor.Ellerinize sağlık

sarkaç dedi ki...

Çok teşekkür ederim arkadaşlarım. Biz mutfağımızda balkabağının yerini sınırlı tutmuşuz galiba. Tatlısı ve sinkontası dışında pişirildiğini hatırlamıyorum. Birbirimizle bağlantılarımız arttıkça mutfağımız zenginleşiyor.

Related Posts with Thumbnails