27 Kasım 2015 Cuma

Balkabağı Tatlısı


Minik bahçemin kabaklarından kabak tatlısı yapmazsam olmazdı. Aslında kireç suyuna yatırılarak yapılan Antakya usulü balkabağı tatlısını daha çok seviyorum ama nasıl yapıldığını bilmiyorum. Kabak tatlısını annemden öğrendiğim şekilde yapmaya devam ediyorum.

Kabak tatlısını çoğunluğun sevdiği şekilden farklı yapıyorum. Şekeri içine çeksin ve suyunu salsın diye kabak dilimlerinin üzerine şeker koyup bekletmiyorum. Tam tersine suyunu salmaması için uğraşıyorum. Çocukluğumdan damağımda kalan lezzeti böyle yakalıyorum.

Balkabağı tatlısını az miktarlarda yaparsam sulanması ile uğraşmam gerekmiyor.Yarım kilo balkabağı kullanmak yeterli oluyor. Pişince azıcık kalıyor ama zaten tatlıları fazla yemek de iyi değil. 

Neler kullandım:

Yarım kilo balkabağı
150 gram toz şeker
2 adet karanfil

Üzeri için tarçın ve ceviz

Nasıl yaptım:

Kabakları yaklaşık 2şer santimlik küpler halinde doğradım, tencereye aldım. Üzerine şeker ve karanfili ekledim. Kapağını kapatarak en küçük ocakta kısık ateşte pişirmeye başladım. Tencerenin tabanını incecik kaplayacak kadar su saldıktan sonra ocağı yüksek ateşe getirdim, kapağını kıynışık bıraktım. Asla karıştırmadan kabağın suyu ağdalaşana kadar pişirdim. Dibini tutmaması için pişerken başında ayrılmayıp sık sık kontrol ettim.

Kabakları küçük doğradığım için pişmemesi de söz konusu değil. Ağdalaşan şeker de kabakların eriyip ezilmesine karşı bir kaplama oluşturuyor. 

Tencerenin altını kapadıktan sonra oda sıcaklığına kadar soğumasını bekledim. Soğumuş kabakları servis tabağına alıp tarçın ve ceviz serperek ikram ettim.

Afiyet olsun...

1 yorum:

Özgen dedi ki...

En sevdiğim tatlılardan biridir arkadaşım önümde bir tencere olsa yerim harika yapmışsın tam kıvamında görünüyor bayıldım doğrusu sevgiler canım

Related Posts with Thumbnails