17 Temmuz 2014 Perşembe

Taze Acur Dolması



Yuvarlak acurlardan kıymalı dolma yaptım. Genelde tercihim zeytinyağlıdır ama kıymalı dolma yapınca bahaneyle evde et yenmiş oluyor.

Acurlarımın dışı dolma olurken içi de serin bir cacığa dönüşüp dolmanın lezzetini tamamladı.

Neler kullandım:
10 adet orta boy yuvarlak acur
2 adet orta boy soğan
150 gram kadar kıyma
1 çay bardağı pirinç
Yarım çay bardağı sıvı yağ
Yarım çay bardağı nar ekşisi
Birer avuç demet maydanoz, dereotu, nane
1 çorba kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı acı biber salçası
Birer silme çay kaşığı karabiber, zencefil
Birer tatlı kaşığı kekik, kimyon, reyhan
Tuz

Nasıl yaptım:
Acurların tepesini kapak olarak kesip içini oydum. Soğan ve yeşillikleri ince ince doğradım.malzemeleri karıştırıp iç harcını yaptım.

Acurların içine sıkıştırmadan iç malzemeyi yerleştirip kapaklarını kapatıp tencereye dizdim. Üzerlerine 1 çay bardağı su gezdirdim. Kaynayana kadar yüksek, sonra kısık ateşte yarım saat kadar pişirdim.

Dolmaları fırına alarak üzerlerini hafifçe kızarttım. Yanında acur içlerinden hazırladığım cacıkla servis yaptım.

Afiyet olsun...

3 yorum:

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Merhabalar,
Ellerinize emeğinize sağlık. Çok lezzetli görünüyor…Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

MAZES dedi ki...

ellerine sağlık...aramızda kalsın hiç yapmadım....

sarkaç dedi ki...

Çok teşekkür ederim.
Kuru acur dolmasını çok duydum ama taze acur ve salatalık dolmaları sık yapılmıyor.

Related Posts with Thumbnails