13 Temmuz 2014 Pazar

Ekşiseverlere: Marine Salatalık


Sıcakların da etkisiyle soğuk soğuk ve ekşi ekşi birşeyler arar oldum. Ekşisi bol salatalara bile ekşi eşlikçiler yapıyorum. 

Ekşi  arayışlarım daha önce okuyup ilgimi çeken ama yapmadığım marine salatalık tarifini getirdi aklıma. Bloglara dalıp buldum tarifi. Tarif zaman içinde gelişmiş, sirkenin cinsi ve baharatları değişmiş ama ben evimde ne varsa onunla yapıp soframa bir ekşi lezzet daha ekledim.

Malzemeler:
3 adet salatalık
2 tatlı kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
Yarım çay bardağı elma sirkesi
İri çekilmiş karabiber
Taze nane yaparkları

Bunlar benim kullandığım malzemeler. Herkes kendi ağız tadına göre baharatları, ekşiyi ve tuzu ayarlayabilir, yenilerini ekleyebilir. Veya Şemsa Hanım'ın sitesine uğrayıp onun tarifini alabilir.


Yapılışı:
Salatalıklar boylamasına ince ince dilimlenir. (Ben rulo yapmak istediğim için soyacak ile dilimledim) Marine edilecek kabın içine dizilir. Her sıra tamamlandığında tuz, karabiber, şeker ve nane yaprakları serpilir. Salatalıkların dizilmesi tamamlandıktan sonra üzerine sirke gezdirilir. 2 saat kadar buzdolabında dinlendirildikten sonra servis edilir.

İsterseniz bırak dağınık kalsın diyerek, salatalıkları olduğu haliyle servis tabağına aktarabilirsiniz. O kaotik görünüm çok daha güzel ama ben yerken kesmek için bıçakla uğraşmak yerine, tek lokmalık olacak şekilde rulolar yapmayı tercih ettim. 

Bir ruloyu çatala batırdıktan sonra, o muhteşem ekşili salatalık suyuna daldırıp, şöyle bir çevirip katların arasına ekşiyi iyice aldırıp bir lokmada ağzıma attım.

Afiyet olsun

3 yorum:

aysegulcebiseyler dedi ki...

Sarkaçcim oyle ahenkli anlatmissinki okurken agzim sulandi valla:))
Tam yaz gunlerine uygun fres bir tarif olmus, ben salataligi cok severim helede sahurda iki uc bolca yerim, harareti gideriyor diye...
Bide eksi oldumu yemede yaninda yat artik, ellerine saglikkkk

Aysel dedi ki...

Okurken bile ağzım sulandı :) Salatalık bol su içeriyormuş, bu sıcaklarda çokca tüketmek lazım. Ellerine sağlık, sevgiyle...

sarkaç dedi ki...

Salatalığın bol ve lezzetli su içeriği hem tazelik hem ferahlık veriyor. Bolca değerlendirmeli. Teşekkür ederim güzel yorumlarınız için.

Related Posts with Thumbnails