31 Temmuz 2014 Perşembe

Sebzeli Erişte, Tavada Tavuk Eşliğinde


Bir öğünü bir tabakta sunmayı tercih ettiğim günler az değil. Daha kolayıma geliyor. Herşeyi karıştırarak yemekten pek de rahatsız olmayan bir ailem olunca işim daha kolaylaşıyor. 

Makarna, sebzeler ve tavuk aynı tabağa girdi bu öğünümüzde.

İki adet tavuk göğsünü kalın şeritler halinde kestim.
1 çorba kaşığı zeytinyağı,
1 çay kaşığı kekik,
1 çay kaşığı acı kırmızı pul biber,
Yarım çay kaşığı köri,
Yarım çay kaşığı tatlı kırmızı toz biber,
1 limonun ince rendelenmiş kabuğu,
Yarım çay kaşığı tuz,
ile tavukları iyice karıştırıp buzdolabına kaldırdım.

 
1 büyük boy kuru soğan
1 büyük boy kabak
2 orta boy havuç
1 tatlı kırmızı biber
1 orta boy pancar
yıkadım, biber hariç diğerlerini uzun rende ile rendeledim, biberi enine şeritler halinde kestim.

Yarım çay bardağı çiçek yağı içinde sırasıyla ekleyerek soğan, havuç, kabak ve biberi kavurdum. Üzerine karabiber çektim değirmenden. Sebzeleri bir kaba alıp yağını yine aynı tencereye süzdürdüm ve pancarları kavurmaya başladım. Pancarı diğer sebzeler ile karıştırırsam hepsini boyayacaktı ama ben tek renkli bir makarna istemiyordum.

500 gram erişteyi 3 litre kadar kaynayan tuzlu suya attım. Hafif diri kalacak şekilde piştikten sonra süzüp pancar hariç sebzelerimle karıştırdım.

Buzdolabında marinasyonu tamamlanmış tavukları, çok az yağladığım kızgın tavaya atarak önlü arkalı kızarttım.

Tabaklara erişteleri dağıttım, üzerlerine birer kaşık kavrulmuş pancar rendesi koydum, kızarmış tavukları da ilave ederek servis yaptım.

Yemeğin ilerleyen dakikalarında pancar erişte ile karışarak o güzelim rengi ile boyamaya başladı yemeği.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails