18 Temmuz 2014 Cuma

Fırında Limonlu Patlıcan


Orjinal tarifi burada gördüm. Patlıcan ve ekşiyi de çok yakıştırırım, ekşili patlıcanı da çok severim. Bu tarzda pişirilmiş patlıcanın ana yemeklerin yanına bir eşlikçi olabileceği gibi, tek başına da hafif bir öğün olacağını düşündüm. 

Topan patlıcan ile daha bol içli, daha güzel olur ama ben dayanamayıp kemer patlıcanlarıma uyguladım tarifi. Birebir ölçüleri yukarıdaki linkden alabilirsiniz, ben kullandığım miktarları yazıyorum. Tarifde derin fırın kabına yerleştirmeyi öneriyor, nedeni de çok mantıklı ama benim derin fırın kabım yoktu.

Neler kullandım:
3 adet kemer patlıcanı
2 adet limon
3 diş sarmısak
Dereotu (Tarifdeki taze kekik  ama evde olmayınca dereotu ile değiştirdim.)
Yarım çay bardağı zeytinyağı
Karabiber, tuz

Nasıl yaptım:
Patlıcanları yıkadıktan sonra, sapı kalacak şekilde yeşil kısımlarını biraz traşladım.
Üstte patlıcanın üçte bir, altta üçte ikisi kalacak şekilde ortanın biraz üstünden  boylamasına bir kesi yaptım. Sap kısmına 1-2 santim kalacak şekilde kestim ki patlıcan iki parçaya ayrılmasın. Kalın olan kısım alta gelecek, alt taraf daha kolay pişeceği için.

Bir limonu yuvarlak dilimler halinde kestim. Diğer limonun suyunu sıktım.

Sarmısakları da boylamasına 3-4 parçaya kestim.

Limon suyu, zeytinyağı, tuz ve karabiberi çırptım. Patlıcanın kesilmiş yüzlerine bu karışımdan sürdüm ve 2-3 parça sarmısak batırdım. Limon dilimlerini ve dereotunu yerleştirdim. Kalın kısım alta gelecek şekilde bir fırın kabına yerleştirdim. Etraflarına birkaç parça biber koydum. Artan karışımdan üzerlerine gezdirdim. Kabın üzerini aluminyum folyo ile kapatıp 250 derecede ısınmış fırının en alt seviyesine koydum. Yaklaşık 40 dakika sonra folyoyu kaldırdım, ve ızgara konumunda 5-10 dakika daha pişirdim.

Bir çeşit ekşili patlıcan közlemesi gibi oldu tadı. Limon sayesinde dilinen bölümler bembeyaz kaldı. Kaşıkla içini kazıyarak yenebilir ama kabukları da yenebilecek şekilde pişmişti. Ekşili yağ içinde pişmiş biberlerin lezzeti bir başka güzeldi.

Afiyet olsun...

5 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

değişik bir tarif olmuş canım.çokta güzel görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

MAZES dedi ki...

yaaaaa,ellerine sağlık,sevdim bunu.

Mine Tozanlıoğlu dedi ki...

ağzımda ekişiliği hissettim evdekiler ne der diyeödüşündüm neden olmasın deneyeceğim teşeekürler

sarkaç dedi ki...

Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Bu aralar ekşi sevdam kabardığı için olabildiğince ekşilere vurdum. Ekşi sevenler beğenecektir ama ekişye mesafeli olanlara pek hitap etmeyecek malesef.

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik,degisik bir tarif olmus :)
hayirli iftarlar...

Related Posts with Thumbnails