3 Nisan 2014 Perşembe

Enginarlı İç Bakla Yemeği


Enginar'ın en güzel zamanı şimdi. Baklalar da yeni yeni içleniyor. Henüz minik minik ve tazecikler, iç kabuklarını ayıklamaya gerek kalmadan pişirip yenecek kıvamdalar. Bu kıvamı kaçırmamak gerekli değil mi?

Neler Gerekli:
2 adet enginar
Yarım kilo iç bakla
1 adet büyük kuru soğan
3-4 adet taze soğan
Yarım limonun suyu
3 çorba kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı un
Tuz
Dereotu

Enginarları bekleteceğimiz su için de yarım limon suyu, limonun kabukları ve 1 yemek kaşığı un.

Bir arkadaşımda gördüm. Enginarları buzdolabına koyuyordu. Şaşırdım; "Aaa enginarları buzdolabına mı koyuyorsun?" "Eee, nereye koyacaktım" dedi, sorumu çok anlamsız bulmuştu. 

Yıllarca enginar yetiştirmiş bir ailenin kızıydı annem. Enginar alındı mı su dolu bir kaba yerleştirilirdi enginarlar, bir vazoya çiçek yerleştirir gibi. Buzdolabı olmayan zamanlardan kalan bir alışkanlık mı diye sorguladım kendimi. Ama hayır, sapları su içine yerleştirilmiş enginarlar günlerce diriliğini korur, mutfak tezgahını da güzel görüntüsüyle süsler. Ben hala annemden gördüğüm şekilde su dolu kavanoza yerleştirerek bekletiyorum pişirene kadar.

Nasıl yaptım:
Enginarları ayıkladım, taze yenebilecek taç yaprakları da üzerinde kalacak şekilde. Her bir enginarı 8 parçaya bölüp limon ve un içeren suya koydum.

Baklaların içlerini çıkardım. Çok taze oldukları için iç kabuklarına dokunmadım.

Soğanları ince doğradım.

Enginarları ve iç baklayı yıkayıp tencereye koydum. Soğanları, limon suyunu, yağ, şeker ve tuzu ekledim. Orta ateşte kendi suyunu çekene kadar ara ara nazikçe çevirerek pişirdim.

Salata değil, yemek olacağı için biraz sulu olmasını istiyorum. 1 su bardağı sıcak suyu ve 1 tatlı kaşığı unu da serpeledikten sonra ocağın altını kısarak sebzeler yumuşayana kadar pişirdim. Ilıdıktan sonra servis yaparken dereotu ile renklendirdim ve tatlandırdım.

Afiyet olsun...
 

2 yorum:

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Iyi aksamlar sevgili Sarkac,ac degilim diyordum ama Enginari ve baklayi bir arada görünce öyle canim cektiki,elinize saglik,ben ikisini bir hic pisirmedim ama ayri ayri ikisini de cok severim! Bizim oralarda enginar filan olmazdi,ben burda Söke li bir arkadasimdan ögrendim,nasil pisirilir...Bazen pizzayada koyuyorum,ama kavanoz taze degil,bir kerede enginari kizarttim,tarife göre,fena olmadi!

Bizim evdede ne sebze ne meyve kesinlikle buzdolabina girmez,hersey disardadir,enginar hassas bir sebze tabi,en dogrusu suda bekletilmesi,tekrar elinize saglik afiyet olsun!

sarkaç dedi ki...

Sevgili arkdaşım, bizim burası enginar memleketi, çok yaparız ama inanın kızartmasını ne yaptım ne de yedim. İlk kez sizden duyuyorum, çok hoş bir fikir, denemeliyim ben de mutlaka.

Related Posts with Thumbnails