4 Nisan 2014 Cuma

Yabani Pırasalı Börek


Pazardan aldım yabani pırasaları. Ot yemeklerinin klasik tarifi kavurup üzerine yumurta kırmaktır. Diğer bir klasik tarif de böreğini yapmak. Yabani pırasalarımı börekte kullanmayı seçtim, yabani pırasalı, lorlu gül börekler hazırladım.


Yarım kilo kadardı yabani pırasam. Ayıkladım, yıkadım, ince ince doğradım. Yarım çay bardağı zeytin yağı ile yumuşayana kadar kavurdum. Yarım kilo lor, kırmızı pul biber, biraz da tuz ekledim. Sarmısak eklemeyi düşündüm ama vazgeçtim. Yabani pırasaların tadı sarmısakla değişmesin istedim.


1 su bardağı süt, 1 çay bardağı sıvı yağ, 1 yumurtayı çırpıp yufkayı sosladım. Yufkayı ikiye bölüp iç malzemeyi koyarak gül böreği şeklinde sardım. 5 adet yufka için yeterli oldu iç malzemem. Böreklerin üzerine de bir kaşık yağla çırptığım yumurta sarısını sürüp 200 derecede 45 dakika pişirdim.

Afiyet Olsun...


Pırasa köklerindeki yavruları da bahçeme serptim. Seneye belki yabani pırasaları bahçemden toplarım.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails