14 Ekim 2015 Çarşamba

Kuru Yemiş Küpleri


Kuru yemişlerden bir ezme çeşidi daha hazırladım. Tek lokmalık lezzet küpleri... 

Özel malzeme aramadım, evdeki dut, kayısı, fındık ve cevizi kullandım. İncir, üzüm, hurma, badem, fıstık gibi daha nice kuruyemişler de bu tarife uyar. Baharatlar da çeşitlendirilebilir, mesela tarçın ve karanfil...

Neler kullandım:

2 su bardağı kuru dut
Yarım su bardağı kayısı kurusu
Yarım su bardağı gün kurusu kayısı
Yarım su bardağı ceviz-fındık karışımı
Yarım çay kaşığı kakule tozu
Çok az rendelenmiş muskat
Yarım çorba kaşığı sadeyağ


Nasıl yaptım:

Dut ve kayısıları yıkadım, kuruladım. Ceviz ve fındığı tavada hafifçe kavurdum, bıçakla iri parçalar halinde kıydım. Kayısıları 3-4 parçaya böldüm. Dutlarla birlikte birbirine yapışacak kıvama gelene kadar robottan geçirdim.

Sadeyağı tavada eritip dut kayısı ezmesini ekledim ve 1-2 dakika orta hararetteki ocakta çevirdim. Baharatları, ceviz ve fındığı ekleyip karıştırdıktan sonra ocağı kapadım.

Karışım ılıdıktan sonra streç film üzerine aldım. Üzerini de streçledikten sonra elimle düzgün bir dikdörtgen kalıp haline getirdim. Bir gece buzdolabında beklettikten sonra sıvı yağla yağladığım bıçakla küpler halinde kestim. 

Bir ksımını hindistan cevizine bulayarak bir kısmını da sade olarak servis tabağına aldım.

Afiyet olsun...

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhabalar, ellerinize sağlık. Muhteşem olmuş. Çok leziz görünüyor.

Saygılar.

Özgen dedi ki...

Mikemmel olmuilar bayıldım cezeryeye benziyor aynı tam çocukların yanına okulda iyigider sevgiler

mutfagabuyrun dedi ki...

bunlar tam bir bomba olmuş canım.vitamin deposu.harika.ellerine sağlık.sevgiler.

Mine Tozanlıoğlu dedi ki...

yaşasın bu tarif tam bizim eve göre yapmadan olmaz ... teşekkürler

Related Posts with Thumbnails