7 Ekim 2015 Çarşamba

Patlıcan Kavurma


Rahmetlı babam patlıcanın kızartılmasını gerektiren karnıyarık ve musakka gibi yemeklerini tercih ederdi. Yüksek tansiyon teşhisi alıp kızartmalardan uzak durması istenince, rahmetli annem biraz kızartma lezzeti içeren ama kızartma kadar zararlı olmayan patlıcan kavurmalarına yer vermeye başladı mutfağımızda.

Ara sıra ben de yapıyordum patlıcan kavurmasını ama patlıcanları fırında pişirmeye başladığımdan beri unutmuştum bu yemeği. Sağolsun kayınvalidem yeniden hatırlattı bana bu güzel lezzeti.

Sebze, meyve yetiştirmekten pek anladığımız yok. Yine de 2-3 metrekarelik minik bir tarla yapmaktan da vazgeçmiyoruz. Bugün kopardığımız minik tarlamızın ürünü kocaman bir topan patlıcanı kavurma yapmakta kullandım. Biber hasadımızdan da tadımlık ekledim. Gerisi için pazardaki üreticiler varolsun.

Neler Kullandım:

1 büyük topan patlıcan
2 avuç yeşil biber
1 büyük kırmız biber
2 iri domates
2 diş samısak
Yarım çay bardağı zeytinyağı
Tuz, kırmızı pul biber


Nasıl Yaptım:

Patlıcanı ve domatesi küp küp kestim. Biberleri de benzer büyüklükte doğradım. Sarmısağı ince ince kıydım.
Patlıcanları tencereye aldım. Yağ ekleyerek orta hararetli ocakta kapağı kapalı olarak ve ara ara karıştırak 5 dakika kadar çevirdim. Biberleri ekledim aynı şekilde devam ettim. Patlıcanlar hafif kızarınca sarmısak, tuz ve pul biberi üzerine ekledim ve karıştırdım. Üzerine domatesleri döküp kapağını kapadım ve 10 dakika kısık ateşte pişirdim. Domatesleri patlıcanlarla karıştırıp bir süre daha pişirdim. 

Yemeğimiz ılık veya soğuk olarak servis dilebilir. Afiyet olsun...

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhabalar, patlıcan kavurmanız çok lezzetli ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

Saygılar.

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık biz bu yemeğe İstanbul derdik ben yazın çok sık yapıyorum çocukluğumda da yazın evde o an yemek olmasın annemin çabucak yaptığı en kolay ve lezzetli yemekti şimdi eşim yoğurtlayıp yiyor soğuk da çok lezzetli oluyor sevgşler

Related Posts with Thumbnails