9 Ekim 2015 Cuma

Pancarlı Kraker


Barındırdığı toprağımsı lezzet nedeniyle hassas damaklar için tercih edilmeyen bir sebze Pancar. Çeşit çeşit kullanım alanı olmasına rağmen genellikle turşusu veya yoğurtlu ezmesi dışında pek nadir yer buluyor sofralarda.

Ben pancarı her haliyle seviyorum ve mutfağımı bu sebzeden mahrum bırakmamaya çalışıyorum. Kırmızı pancar bu kez kraker olarak karşınızda.

Neler Kullandım:

1 küçük boy pancar yumrusu
1 su bardağı un
Yarım su bardağı yulaf ezmesi
3 çorba kaşığı iç ayçiçeği çekirdeği
1 çorba kaşığı tereyağ
1 çorba kaşığı sıvı yağ
1 çay kaşığı kekik
1 çay kaşığı acı pul biber
Tuz
Yaklaşık yarım bardak su


Nasıl Yaptım:

Pancarı çiğ olarak rendeledim. Un, yulaf ezmesi, tereyağ, tuz, biber ve kekikle birlikte rondoda çevirdim. Azar azar su ekleyerek hamur topağı haline gelene kadar çevirmeye devam ettim.

Rondodan aldıktan sonra içine 2 çorba kaşığı çekirdek ekleyerek elimle yoğurdum ve streç filme sararak bir gece dolapta beklettim.

Ertesi gün  fırın tepsisi boyutunda kesilmiş iki parça fırın kağıdı üzerine fırça ile sıvı yağ sürdüm. Birinin üzerine dolaptan çıkardığım pancarlı hamuru yaydım. Üstüne yağlı tarafı alta gelecek şekilde diğer yağlı kağıdı örttüm ve üzerinden merdane ile geçerek fırın tepsisi boyutunda yayarak incelttim.

Üstteki kağıdı kaldırdım. Alttaki kağıtla birlikte hamuru fırın tepsisine yerleştirdim. Üzerine 1 çorba kaşığı ayçiçek çekirdeği serptim ve spatula ile hafifçe bastırdım. Hamuru tırtıklı kesecekle kareler halinde kestim.

Önceden ısıtılmış 160 derece fırında 15 dakika pişirdim. Fırından çıkarıp soğumaya bıraktım. Soğuduktan sonra tırtıklı yerlerinden kırarak Aydın çökelekli-domatesli sos eşliğinde servis yaptım.

Afiyet olsun....



4 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

sende çok değişik ve güzel tarifler veriyorsun canım.herzamnki gibi harika görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

Mine Tozanlioglu dedi ki...

nasıl güzel bir fikir çok sevdim teşekkürler bu arada Econhn yeni kitabı çıkıyor sahi siz neler okuyorsunuz son zamanlarda merakta bırakmayın sevgile :)

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık bayağı değişik sağlıklı bir yiyecek olmuş aslında atıştırmalık denemek isterim sevgiler

sarkaç dedi ki...

Çok teşekkür ederim arkadaşlarım. Herbirinizden yeni fikirler tarifler alıyorum ben de.
Eco'nun kitabını alınacakların ilk sırasına yerleştirdim. Belki eşzamanlı okur düşüncelerimizi paylaşırdık ama elimdeki roman iki cilt ve ben henüz ilk cildindeyim. Umarım kısa zamanda bitirip size yetişirim Mine'cim.

Related Posts with Thumbnails