30 Ekim 2015 Cuma

Köfte Patates


Köfte Patates neden çocuk yemeği olarak görülür acaba? Adı geçince çocukluğuna giden sadece ben olmadığım için herhalde.

Yaz ayı kızartma ile geçerdi. Karnıyarık, kabak veya patlıcan oturtma kızartılmadan yapılmazdı. Köfte, patates, biber, patlıcan ve kabak kızartmaları, yalenki ve bol bol balık... Hepsi kızartılarak.

Kuru köfte-kuru patates biz çocukları mutlu etmek için yapılırdı. Çünkü babam kuru hallerini değil, kızartıldıktan sonra domates sosuyla kaynatılan İzmir Köfte halini severdi. 

Kuru da olsa mutlaka domates sosu da olurdu kızartmaların yanında. Domates sosu dediğim de kabuğu çıkarılıp küçük doğranmış domateslerin biraz zeytinyağı ve tuzla kendi suyunda pişirilmesinden ibaret saf bir lezzet. Tabağın bir ucuna domates sosu, diğer ucuna yoğurt konur mutlaka. Köfteyi veya patatesi çatalına takıp ister domates sosuna, ister yoğurda bandırarak yerdik. Patatesi yumuşatmadan çıtır çıtır yiyebilmek için üzerine dökmezdik sosu veya yoğurdu.

Bazen köftenin yağında ekmek de kızartırdı annem. Çıtır çıtır yerdik o bol yağlı ekmek dilimini.

Çocukluk geride kalalı çok oldu. Şimdinin köfteleri o zamankiler gibi lezzetli de gelmiyor bana ama çocukluğumun mutluluğunu, çocuklarıma aktarmak için yapıyorum köfte patates ikilisini.

Bazen özlemim çok oluyor, yağda kızartıyorum, çoğunlukla da kendimce hafifletip fırında. Hafiflik yağ miktarıyla sınırlı değil, harcanan zaman ve emek de daha hafif fırın kızartmasında.

Yukardaki tabak da hafifletilmiş köfte patates.
Verebilecek ölçülerim yok. Biraz kıyma, biraz ıslatılmış ekmek, birkaç çeşit baharat, biraz tuz, rendelenmiş soğan, yumurta, biraz maydanozdan ibaret köfte...
 
Parmak dilimi patates, biraz kırmızı toz biber, birazcık köri, biraz da zeytinyağı ile harmanlanmış...

Domatesler ortadan ikiye bölünmüş, biberlere birkaç çentik atılmış..

Fırın tepsisine yağlı kağıt serilmiş, ortasına patatesler kenarlara köfteler yerleştirilmiş. En dışa da domates ve biberler dizilmiş.
Fırın ızgara konumuna getirilmiş, üstü pişince altları çevrilmiş.
Sıcak sıcak sofraya getirilip afiyetle yenmiş.

Bir varmış bir yok olmuş köfte ve patatesler...

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Köfte ve patatesi kim sevmezki.? Fırında sağlıklı olsada kızartmanın yeri ayrıdır bende. Ellerinize sağlık ..

Mine Tozanlıoğlu dedi ki...

her gün yapsam hergün yenir :) ama yapmıyorum tabii hele kızarmış patates hiç fırında olabilir ama ya da haşlanmış malum ağır obez bizim ev off dertlendim gene :)

sarkaç dedi ki...

Ben de yapmıyorum Mine'cim. Arada bir çocuklar için. Onlar da alışmasın diye az az. Bize ise cısss!

Related Posts with Thumbnails