22 Kasım 2013 Cuma

Etli Çalı Fasulye


Taze fasulye tezgahlarda bitmese de yaz bitti. 
Mutfağımda da kışa girmeye hazırlanırken yaza vedamı çalı fasulye ile yaptım. Zeytinyağlı ayşe kadın fasulye her zaman öncelikli benim için. Oysa çalı fasulye çok daha lezzetlidir ayşe kadından. Nedeni basit, çalı fasulyenin etli pişirilmesi ailesel geleneğini kıramıyorum, etli yemekleri de pek tercih etmediğimden çalı uzakta kalıyor soframa.

Çalı kılçıklı bir sebze. Ayşekadın gibi kolayca da sıyrılmıyor kılçığı. Annem rahmetli incecik alırdı kenarlarını. Ben de patates soyacağı ile kenarlarını alıyorum, bıçak kullanmaktan daha pratik geliyor bana.

 
Dilimlemeyi de annemden gördüğüm gibi yapıyorum. 4-5 cm uzunluğunda kesip uzunca bir kesik atıyorum ortalarına.

Etli çalı fasulyemi yaparken neler kullandım;

Yarım kilo çalı fasulye
100-150 gram civarında kuşbaşı
1 büyük soğan
2 diş sarmısak
2 orta boy domates
1 çorba kaşığı salça
3 çorba kaşığı sıvı yağ
Tuz

Nasıl yaptım;
Sebzeleri yıkayıp ayıkladım. Fasulyeleri resimde görüldüğü gibi kestim. Soğanı yemeklik doğradım. Sarmısakları dörde böldüm. Domatesleri kabuklarını soyup küp küp kestim.


Kısık ateşte, yağ ile soğanı kahverengileşmeden şeffaflaşana kadar sürekli karıştırarak öldürdüm. Kuşbaşı etleri ve sarmısağı ekleyip, orta hararette etin rengi değişene kadar kavurdum. Fasulyeleri ekleyip kavurmaya devam ettim. Fasulyeler sararınca salçayı ekleyip biraz da birlikte çevirdim. Domatesini ve tuzunu ekledikten sonra kapağını kapatıp kendi suyunu çekene kadar ara ara karıştırarak pişirdim. Suyunu çekince 1 su bardağı sıcak su ekledim, ocağı kıstım ve pişene kadar gerektikçe azar azar su ekleyerek pişirdim.

Şimdiki fasulyeler eskisi gibi özlü değil, çok sulu. Düdüklü tencerede hiç su koymadan pişirdiğimde bile haşlama lezzetinde bir yemek çıkıyor karşıma. O nedenle vazgeçtim taze fasulye pişirirken düdüklü tencere kullanmaktan. Pişmesi ne kadar uzun sürerse sürsün normal tencere kullanıyorum.

Afiyet Olsun...

3 yorum:

mine dedi ki...

oooh anacığımın en sevdiklerinden ellerine sağlık
fasulye kılçıklarını her seferinde öyle ayıklıyorum içim rahat ediyor sonra sofrada ay bunda gene kılçık var lafından sıkıldım çünkü : )
afiyet olsun neşeli bir haftasonuyla beraber

hanife dedi ki...

Çalı fasulyeyi bende pek yapmıyorum
ayşe kadın fasulye daha lezzetli ve kolay geliyor..
Elinize sağlık bloğunuzu izlemeye aldım benim bloğumada beklerim mutlu hafta sonu dilerim..

sarkaç dedi ki...

Garanticiyiz Mine'cim, o sözleri duymak gerçekten istenmiyor:))

Hoşgeldiniz Sevgili Hanife, mutlaka geleceğim ziyaretinize

Related Posts with Thumbnails