14 Kasım 2013 Perşembe

Çintar, İncir, Pirinç




Pirinç pilavını nasıl seversiniz?

Ben ekşi veya tatlı halini severim pirinç pilavının. Salatanın sosundan veya hoşafın suyundan birkaç kaşık üstüne gezdirdim mi... Mımmmm tam benlik...

Eğer siz de pilavı tatlı lezzetlerle zenginleştirmeyi seviyorsunuz bu tarif size de hitap edebilir.
Sonbahar yağmurlarıyla mantarlar coştu. Çintarlar da pazar tezgahlarında yerini aldı.  Açıkçası mantar zehirlenmesi korkum nedeniyle doğal yetişmiş mantarlara çok mesafeliyim. Çintar ise rengi ve şekli nedeniyle zehirli mantarlarla karışma olasılığı düşük mantarlardan ve bu turuncu lezzetin çağrısına kayıtsız kalmak da oldukça zor.

Aldığımız çintarın bir kısmıyla yumurtalı kavurmasını yaparken, az bir kısmını da pilav için kullandım. Ve tatlımsı lezzet için kuru üzüm ve kuru incirle birleştirdim.




Malzemeler
7-8 adet irili ufaklı çintar
1 orta boy soğan
3 adet kuru incir
8-10 adet kuru üzüm
Zeytinyağı
Bir silme çay kaşığı tarçın
Karabiber

Pilav için
2 su bardağı baldo pirinç
2,5 su bardağı su
Yarım çay bardağı zeytinyağı (yağ miktarı ve cinsi zevke göre değişir)
Tuz

Yapılışı

Her ne kadar yemek ustaları mantarın yıkanmaması, silinerek temizlenmesi gerektiğini söylese de ben amatör mutfağımda mantarı her zaman bol suyla yıkıyorum. Hele çintar gibi bol topraklı ise yıkama sayısı arttıkça artıyor. Yine mantarımın sap ve beğenmediğim kısımlarını kesip attıktan sonra bol suyla yıkadım. Salata kurutucusunda kuruttum ve bir süre de kağıt havlu üzerinde beklettim. Mantar bol su salıyor, bir de yıkama suyu eklenip kavurmanın tadını bozmasın değil mi?


İnce doğranan soğanlar yeterli miktarda yağ ile çevrilir, yumuşamaya başlayınca küp küp doğranmış mantarlar eklenir. Suyunu çekmesine yakın küçük küpler halinde doğranmış incir ve üzümler eklenip karıştıra karıştıra kavrulur. Ocak kapatılır karabiber ve tarçın ilave edilir.

Pirinçler de yıkanıp süzüldükten sonra yağ ile birlikte parlak taneler haline gelene kadar kavrulur. Tuz ve 2,5 su bardağı su eklenir. Su kaynamaya başlayınca kısık ateşte 15 dakika kadar pişirilir.

Hazırladığım çintar incir karşımını pilava pişme sırasında eklemiyorum çünkü pirinçlerin beyaz görünmesini seviyorum.

Ocağın altı kapatılır, üzerine çintar karşımı dökülür, kapağı kapatılıp 5 dakika demlenmesi beklenir. Sürenin sonunda pilav karıştırılır, kağıt havlu örtülüp kapağı kapatılarak servise kadar ikinci demlenmesine bırakılır.

Afiyet olsun

2 yorum:

pınar dedi ki...

http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ canım nefıs gorunuyor...elllerıne sağlık...

sarkaç dedi ki...

Çok teşekkür ederim Sevgili Pınar

Related Posts with Thumbnails