10 Haziran 2010 Perşembe

Saçma Tava


Saçma Tava

Sevgi Hanım'ın tarifini denedim. Muhteşem oldu. Daha önce sevgili Bendigar’dan gördüğüm şekilde yapıyordum. Sadece patates, kıyma ve baharatla. Belki ben tarifi yanlış hatırlıyordum, onda da soğan domates var mıydı emin değilim. O da çok güzel oluyordu hakkını vermeliyim.

Saçma Tava çok lezzetli bir sebze kebabı olarak ana yemek olmayı  hak ediyor. Yalnız pişmesi uzun sürüyor. İlk olarak bu yemeği fırına verip, bir salata, bir çorba ve bir zeytinyağlı sebze hazırlanıp çok kısa zamanda mükemmel bir ana yemekle güzel bir sofra kurulabiliyor.

Orijinal tarifi Sevgi Hanım’ın bloğunda bulabilirsiniz. Benim malzemelerim biraz farklı oldu. Dolapta bir tanecik kabağım kalmış, öksüz kalmasın dedim onu da ekledim. Soğanları halka doğramadım, oğlum yerken ayıklamasın diye. Patlıcan kabuklarını soymadım, kabukların lezzetini çok sevdiğim için. Sarımsaktan bu seferlik vazgeçmek zorunda kaldım.

Benim tarifim:

Malzemeler:

4 adet orta boy patates,
1 adet kabak
1 adet patlıcan
4 adet domates
5 adet çarliston biber
1 büyük boy soğan
250 gr kıyma
½ çay bardağı çiçek yağı
1/2’şer çay kaşığı karabiber, kırmızı biber
Tuz

Yapılışı

Patates, patlıcan, kabak ve domatesi yıkayıp kabuklarını soyduktan sonra küçük küpler halinde doğradım. Soğanı çok ince çenttim Tüm malzeme kenarları yüksek bir fırın tepsisi içine koyarak iyice karıştırdım. 200 C de 1,5 saat pişirdim. İlk yarım saatten sonra her 15 dakikada bir alt üst edilerek karıştırdım. Aslında daha kısa zamanda pişiyor ancak ben çıtır çıtır kavrulmasını da istediğim için biraz fazla tuttum.

Afiyet olsun.

2 yorum:

sevgi dedi ki...

Ellerinize sağlık,eminim çok güzel olmuştur ama sarımsakla yapılmış olanı da mutlaka denemelisiniz.

sarkaç dedi ki...

Evimizde her zaman sarmısak bulunmuyor maalesef. Evdeki malzemelerle yaptığım için eksik kalmıştı.
Artık bu yemek evimde sık sık yapılacağı için sarmısaklısını da yapma şansımız olacak

Related Posts with Thumbnails