13 Haziran 2010 Pazar

Çavdar Tarlasında Çocuklar

Çavdar Tarlasında Çocuklar

J.D. Salinger

Ölüm haberini öğrendiğimde, sıradışı yazarın bu sıradışı kitabını okuma listeme almıştım. 6 aylık bir gecikmeden sonra okuyabildim.

Bir ergenin ağzından anlatıldığı için her paragrafta geçen “lanet” ve “filan” sözcüklerinin yerine kendi ergenliğimin sık kullanılan kelimelerini yerleştirsem ve erkek düşüncelerini atıp kız zihnini koysam ben de böyle düşünüyordum (yaşıyordum değil!) derim hatta ileri gidip hala bu çelişkileri yaşıyorum derim. Ergenliğimi atlatamadığımdan mı yoksa baskılanmış isyankarlığımdan mı bilemiyorum.

Sanırım çoğu insan kendinden çok şey bulur bu kitapta. Hele kitabın sonu tersini iddia ediyor gibi görünse de  % 99.9’umuzun yaptığı gibi erişkin dünyasına teslim oluşla bittiğine göre.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails