24 Mart 2010 Çarşamba

Bisküvili Verev Pasta

BİSKÜVİLİ VEREV PASTA

Uzun zamandır bisküvili tariflerimi kullanmadığımı farkettim. Neden bilmiyorum, belki bisküvilerdeki katkı maddelerinden çok bahsedildiği içindir. Kolay ve hafif tariflerimi özlemişim, özlemimi giderdim ve paylaşmak istedim.

Malzemeler:

½ küçük paket sade petit beurre bisküvi
½ küçük paket kakaolu petit beurre bisküvi
½ litre süt
1 su bardağı şeker
½ su bardağı un
2 yemek kaşığı kakao
1 yumurta
1 yemek kaşığı tereyağ

Yapılışı:

Süt, şeker, kakao, yumurta bir tencereye konur ve karıştırılır. Üzerine un ilave edilir topaksızlaşana kadar el çırpıcısı ile çırpılır. Tencere orta ateşe konur, sürekli karıştırılarak pişirilir. Göz göz olduktan sonra en az 3 dakika daha pişirilir. Ocak kapatılır. 1 kaşık yağ eklenir ve hızlıca karıştırılmaya devam edilir. Ilıkken kullanılır.

Dikdörtgen kek kalıbı ıslatılır. Tabanına bir kaç kaşık pişen muhallebiden konur. Üzerine bir kakaolu, bir sade petitburre olacak şekilde bisküviler dikey olarak yerleştirilir. İki bisküvi arasına bir kaşık muhallebi konur. Bisküviler sıkıştırılarak muhallebinin yayılması sağlanır.

Kek kalıbı buzdolabına kaldırılır. En az 4 saat beklenir. Muhallebi katılaştıktan sonra, kek kalıbı servis tabağına ters çevrilerek pasta çıkarılır. 1,5-2 santim kalınlığında verev dilimler kesilir. Bisküvi katlarının görülebilmesi için dilimlerin verev kesilmesine dikkat edilmelidir.

Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails