5 Şubat 2010 Cuma

Yoğurtlu Nohut Çorbası


Yoğurtlu Nohut Çorbası

Sevgili Bendigar'ın yuvalama yemeğini o kadar çok beğendim ki o lezzeti evimde de devam ettirmek istedim. Yuvalama kolay ve çabuk hazırlanan bir yemek değil ben de yuvalamadan ilham alarak yeni bir çorba yaptım. Kızımın çok sevdiği bu çorbayı menüme ekledim ve soframa sık sık koymaya başladım.

Malzemeler:

150 gr kuşbaşı et (etden anlamam, hep dana eti aldığım için onu kullanıyorum.)

1 su bardağı haşlanmış nohut (nohutu aldığımda haşlayıp porsiyonlar halinde dondurucuya kaldırıyorum, gerektiğinde kullanıma hazır oluyor.)

1/2 kilogram süzme yoğurt

1 yumurta sarısı

Şeker, tuz, tereyağ, nane

Hazırlanışı:

Etler nohut büyüklüğünde doğranıp 5-6 bardak su ile düdüklü tencerede haşlanır.  Kefleri temizlendikten sonra içine haşlanmış nohutlar eklenir pişirilmeye devam edilir.

Başka bir kapta yoğurt, yumurta sarısı, 1 çay kaşığı şeker ve tuz ile iyice çırpılır. Çorba suyundan azar azar katılarak yoğurdun kesilmemesine dikkat edilerek çırpmaya devam edilir. Hem Yoğurt akıcı kıvama getirilir hem de sıcaklığı haşlama suyuna yaklaştırılmış olur.

Yoğurt karışımı yavaş yavaş kaynayan çorbaya dökülürken bir yandan karıştırılmaya devam edilir. Bir iki taşım kaynatıldıktan sonra ocaktan alınır. Servis yapılırken üzerine kızdırılmış tereyağ-nane gezdirilir.

Afiyetle
Posted by Picasa

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails