3 Şubat 2010 Çarşamba

BAB-I ESRAR


 BAB-I ESRAR

Ahmet Ümit

Polisiye romanları büyük zevk alarak okurum. Ahmet Ümit  de sevdiğim  bir yazar. Bu kitabı da ilk çıktığında almıştım. Ama elden ele dolaşıp bana dönene kadar bir yıldan fazla geçti.

Şemsi Tebrizi cinayetine ve bu cinayet çevresinde olaylara polisiye bir yaklaşım bekliyordum. Yanılmışım. Ne geçmişdeki olaylara ne de günümüzdeki olaylara polisiye bir yaklaşım vardı.

Polisiye roman beklentimi karşılamadı. Hadi yazar hep aynı türde yazmak zorunda değil, değişik denemeler de yapmak hakkı diyeyim. Mevleviliğe çok yüzeyel bir bakış vardı, bu da beni tatmin etmedi. Hatta Tanrı olmaya kendini adayan insanlara daha da kuşkuyla bakmamı gerektirdi kitapta anlatılanlar. En yakını için hiç çaba harcamayan babalar, nasıl insanlığa yol gösterecek, Tanrıya nasıl yakın olacaklar acaba? Ya da nasıl bir Tanrı olacaklar?

Ahmet Ümit’den acilen bir polisiye bekliyorum. Lütfen!

1 yorum:

Unknown dedi ki...

ahmet ümitin hemen hemen birçok romanını okudum.aslında genel itibariyle iyi bir polisiye yazarı.ama bende bab-ı esrar konusunda şemsi ve mevlanıyı yüzeysel geçtigine inanıyorum.

Related Posts with Thumbnails