7 Eylül 2009 Pazartesi

Buzlu Yeşil Çay


Buzlu çay tarifini http://www.annekedi.blogspot.com/  sayfasında gördüm. Çok hoşuma gitti, ben de yeşil çay ve naneli versiyonunun yaptım. Özgün tarifini annekedi'de bulabilirsiniz.

Malzemeler

Her iki bardak için 1 adet poşet yeşilçay
1 poşet siyah çay (biraz renk vermesi için koydum)
Her bir bardak için 1 tatlı kaşığı şeker
8-10 yaprak nane
Her dört bardak için 1 adet limonun suyu
İçme suyu


Yapılışı

Oda sıcaklığındaki su ve çay poşetleri cam bir kaba konur. Yaklaşık 3 saat güneşte bekletilir. Çay demini aldıktan sonra içine ince kıyılmış nane yaprakları ve şeker eklenir. Karıştırılır, buz dolabında soğumaya bırakılır.



Servis yapılacağında limon eklenir, nane yapraklarını uzaklaştırmak için süzgeçten geçirilir. Limon eklendiğinde çay berraklığını kaybediyor ama çok hoş bir tadı oluyor.

Nane, yeşil çay, limon ve buz kombinasyonu tam benim ağız tadıma göre.







Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails