2 Eylül 2009 Çarşamba

Pencerede Biber




Balkonda sebze yetiştirmek sıcak baktığım bir konu değil. Hele benimki gibi egzos dumanı içindeyse zararlı bile buluyorum. Yine de maydanoz ve reyhan bulundurmaktan vazgeçemiyorum.

Bir dönem eşim balkonda domates yetiştirmeyi denemişti, zamanında kızaracak olgunluğa ulaşamadıklarından turşularını yapmıştım.

Benimki gibi küçük ve hava kirliliği altındaki bir balkonda sebze yetiştirmenin verimli olmadığı kesin, sağlıklı olup olmadığı tartışmalı. Çiçek gibi zevk için yetiştirilebilir ancak.

Malum küresel ısınma yaşıyoruz, sularımızı tüketirken dikkatli olmalıyız. Ben çiçeklerden vazgeçemiyorum ama çiçeklerimi sulamada sebze yıkama sularını kullanmaya özen gösteriyorum.

Sulama suyu içindeki biber çekirdeğinden çıkan biber fidesi büyüdü ve 6 adet biber verdi. Bunları toplamıştım, bir hafta sonra yeni biberler verdiğini gördüm. Sizlerle paylaşmak istedim.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails