15 Mayıs 2009 Cuma

Zeytinyağlı Yerelması

Yerelmasını sever misiniz? Ben çok severim. Beni çocukluğuma götürür. Babamın pazardan filelerle dönüşünü hatırlarım. Hemen fileden 4-5 tane yerelması çıkarır, soyup yıkar ve elma gibi yemek üzere bize verirdi. Kendisi de bunu yaparken çocukluğuna dönerdi eminim.
Yerelmasını rendeleyip çiğden salata olarak da yiyebilirsiniz. Ben size kızımın da çok sevdiği zeytinyağlı yemeğinin tarifini vereceğim.
Soyulması biraz zordur, orjinal şeklinden dolayı. Babam çocukluğunda bir sepetin içine (dedemin ördüğü muhteşem sepetler) küçük çakıl taşları ile birlikte yerelmalarını doldurup, derede akan suyun içinde sürekli çalkalayarak kendi kendine soyulmalarını sağladıklarını anlatırdı. Anneciğim su dolu bir kabın içinde bıçakla kazıyarak ayıklardı. Ben ise patates soyacaklarını kullanıyorum ve çok rahat ayıklayabiliyorum.
Malzemeler:
1/2 kg yerelması
1 adet patates
1-2 adet havuç
1 adet kuru soğan
2 yemek kaşığı pirinç
1/2 limon suyu
Dereotu
Tuz
Zeytinyağı
Zeytinyağlı sebze olmasına rağmen şeker eklemiyorum çünkü yerelması oldukça tatlı, şeker içeren bir sebze.
Hazırlanışı:
Yerelması, havuç, patates soyulup yıkandıktan sonra doğranır, soğan ince kıyılır hepsi birlikte tencereye alınır. Zeytinyağı ve tuz eklenir. Birkaç kez çevrilir. Sebzeleri örtecek kadar ılık su eklenir, birkaç taşım kaynatılır. Pirinçler yıkanıp sırası gelene kadar ılık suda bekletilir. Sebzeler yumuşamaya başlayınca pirinç ve biraz daha ılık su eklenir. Piştikten sonra servis tabağına alınır, ılıdıktan sonra üzerine limon suyu gezdirilir.
Önemli nokta: Yerelması tamamen soğumadan yenmez, lezzetini bulması için tam olarak soğuması hatta bir gece buzdolabında bekletilmesi gerekir.
Servis sırasında üzerine dereotu eklenir.
Posted by Picasa

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails