22 Mayıs 2009 Cuma

Gelincik Şerbeti

Gelincikleri sever misiniz, ya gelincik bebekleri ya da gelincik şerbetini?
Nazenin, kırılgan gelincikler kırları doldurdu. Güzel görüntülerine rağmen hassas yapıları onları toplayıp vazomuza koymaktan alıkoyuyor. Mutlaka yerinde izlemelisiniz güzelliğini.

Çocukluğumdan beri gelincikleri gördüm mü mutlaka bir iki gelincik bebek de yaparım ve onları götürürüm yanımda, arkadaşlık ederler bana.

Senede bir kez de gelincik şerbeti yapıp kendisine has kokusunu ve lezzetini tatmak da gerekli gelinciğin. Daha uzun süre bu lezzeti istiyorsanız, kolay gelsin epey bir çiçek toplamanız gerekiyor.
Eve getiremeyeceğim için klasik suda güneşte bekletilerek yapılan şekilde hazırlamadım şerbeti. Yazlığa kimbilir kaç gün sonra geleceğim, ne olur ne olmaz bozulmasınlar dedim. Buzdolabı versiyonunu hazırladım.
Malzemeler:
4-5 avuç gelincik taç yaprağı
1 diş (yarım santimetrekare kadar) limon tuzu
1 bardak toz şeker
Gelincik yapraklarının siyah kısımları makasla kesilir. İyice yıkanır. Limon tuzu dövülerek toz haline getirilir. Yapraklar, limon tuzu ve şeker iyice karıştırılarak ezilir. Cam kavanoza konup kapağı kapatılır, buz dolabına kaldırılır. Ben sonraki işlemleri 15 gün sonra yaptım. Gelinciğin rengi tamamen şekere geçer. Üzerine bir miktar su ilave edilir, erimemiş şekerler karıştırılarak eritilir. Süzülerek posası ayrılır. Elde edilen yoğun karışımı damak tadınıza göre su ile inceltip ilave şeker ile tatlandırın. Servis öncesi içine limon suyu da eklediniz mi içimi hafif, hoş bir içecek elde edeceksiniz.


Posted by Picasa

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails