20 Eylül 2015 Pazar

Mayasız Pişi




Sarı Mutfak'taki mayasız pişi tarifi geçmiş lezzetleri hatırlatmıştı bana. Çocukluğumun kandil günlerinin vazgeçilmez lezzeti... 

Pişler çoğunlukla mayalı ve tuzlu olarak yapılır, kabartma tozu ile yapıldığında üzerine pudra şekeri serpilerek ikram edilirdi. 



Kızartmalar bizim evde sık yapılmıyor. Pişi yaptığım zaman da tuzlu tercihimiz nedeniyle mayalı pişi yapıyordum. Tesadüf, oğlum dün pişi isteyince hem kabartma tozlu hem de tuzlu olan tarifi uygulamak için bana da fırsat doğdu. 


Tarifi Sarı Mutfak'dan alabilirsiniz. Az kişi olduğumuz için tarifi orantısal olarak azaltıp birebir uyguladım. Beğenilerek yendi evde. 

Pişi sıcak olarak tüketilince güzel ama az yapmama rağmen bir öğünde bitmedi. Kalan pişileri enine biraz keserek ortalarını açtım ve   ısıttım. Kestiğim yerlerden içlerine pişmiş sucuk, domates, peynir koyarak yeniden servis yaptım.


Teşekkürler Sarı Mutfak...

1 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

ellerine sağlık canım.afiyet bal olsun.sevgiler.

Related Posts with Thumbnails