5 Eylül 2015 Cumartesi

Hint Esintili Kuru Börülce



Taze börülce mevsiminde kuru börülce yapılır mı?

Kurular çok bereketli erzaklar. 1 kilo börülceyi bitirmek aylar sürüyor. Kışın aldığım börülce bu zamana kadar sarkınca yeni sezon mahsülüne yer açmak için bitirmeye karar verdim. Farklı tarifler arayışım bir kez daha Hint mutfağı ile buluşturdu beni.

Hint yemeklerinin ortak özelliği bol baharat kullanımı. Çok yoğun veya çok çeşit baharatlı tatlar bana pek hitap etmese de ilgimi çeken bir kuru börülce tarifine ulaştım. Baharat çeşidini ve miktarını azaltarak korka korka denedim bu tarifi. Önerilen hardal, kimyon tohumu, kişniş gibi bazı malzemeler evde olsaydı kullanırdım. Tarçın ve karanfilden korkmama rağmen haşlanan börülceye verdikleri tada bayıldım.

Aşırı baharattan uzak durmayı seçmiş biri olmama rağmen ulaştığım lezzeti hiç tahmin edemeyeceğim kadar beğendim ve sizlerle de paylaşmak istedim. Damak tadına uyan olursa belki denemek ister. Ama uyarmı da yapayım, benim gibi arapsaçı, rezene kokusunun müptelası olmayanlar rezene kokusu ve tadından rahatsız olabilirler. Diğer baharatlar için de geçerli elbette bu uyarım. Damak tadınıza uyup uymayacağını hayalinizde canlandırmadan hiç bir Hint esintili yemeği denemeyin derim.

Kendime göre yaptığım tarif aşağıda. Orjinal tarifi ise buradan alabilirsiniz.


Neler Kullandım:
1 su bardağı börülce
1 defne yaprağı
3-4 kakule, kabukları çıkarılarak
1 kabuk tarçın
3-4 karanfil

2 orta boy patates

1 çay kaşığı rezene
2 çorba kaşığı zeytinyağı

1 adet iri soğan
2 adet yeşil biber
1 adet irice domates

Yarım çay kaşığı zerdeçal
Yarım çay kaşığı kırmızı toz biber
1 çay kaşığı acı pul biber
Çeyrek çay kaşığı muskat rendesi
2 diş ezilmiş sarmısak
1 çay kaşığı rendelenmiş taze zencefil 
1 avuç maydanoz
Tuz


Nasıl Yaptım:
Börülceyi akşamdan sıcak suyla ıslattım. Ertesi gün yıkayıp, üzerini 1 parmak kadar geçecek kadar su, defne yaprağı, kakule, tarçın kabuğu, karanfil ve biraz tuz ekleyip kaynatarak pişirdim. Defne yaprağı ve tarçını çıkarıp süzdüm.

Patatesleri haşlayıp ezdim, üzerine muskat rendeledim. 
Soğan, biber, domates ve maydanozu kıydım. Sarmısağı ezip, zencefili rendeledim.

Bir tavaya zeytinyağını ve rezene tohumlarını koydum. Kokusunu verene kadar çok kısa süreli kavurdum. Soğan ve biberi ekleyip kavurmaya devam ettim. Soğanlar yumuşayınca sarmısak ve zencefili ilave ederek çevirdim. Zerdaçal ve toz biberi de ekleyerek bir kez daha çevirdim. Domatesi ekledim 3-4 dakika pişirdim. Pul biber ve maydanozları da ilave edip karıştırdım. Son olarak püre ve börülceyi de koyarak 1-2 dakika daha pişirdim. Sıcak olarak servis yaptım.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails