9 Eylül 2015 Çarşamba

Kuru Dut Keki


Hediye gelen kuru dutlardan bahsetmiştim. Dutlar bitene kadar çeşit çeşit denemeler yapacağım. Denemelerimi paylaşmak da hoşuma gidiyor. Mükemmel olduklarından değil, denemeler denemeleri doğurup hoş tariflere aracı olurlar düşüncesiyle.

Bu kez dut keki denebilecek birşeyler yaptım.  Kek demek yanıltıcı da olabilir çünkü yumurta ve kabartma tozu yok içinde. 

Dutlu kek yaparken bir vegan sitesindeki hurmalı keklerden ilham aldım. Kullanılan malzemeler de, ölçüleri de değişti benim tarifimde. Vegan olmadığım için süt ve krema eklemekte de sakınca görmedim. Malzeme listesinde bulunup da çok hoşuma giden kabak ise kekimde yer aldı.

Neler kullandım:
Kek için: 
1 su bardağı kuru dut
1 orta boy sakız kabağı
1 bardaktan 1 parmak eksik un
Yarım bardak krema
2 çorba kaşığı bal
3 çorba kaşığı kakao
Çeyrek bardak süt

Üstü için:
1 su bardağı kuru dut
Yarım su bardağı ceviz içi
1 çorba kaşığı bal
1 çorba kaşığı kakao
1 fiske tuz
2-3 çorba kaşığı süt

Süslemek için:
Pudra şekeri ve kakaoya bulanmış dut


Nasıl yaptım:
Kabakları küçük doğradım. Dutlarla birlikte ezilene kadar blendırladım. Kalan kek malzemelerinin tamamını ekleyerek homojen bir karışım olana dek blendırı çalıştırdım. Koyuca bir kek hamuru kıvamına ulaştım.

Fırını 180 dereceye ısıttım. Kek malzemesini kek kalıplarına aktardım. Kabarmayacağı için  kalıpları üst seviyeye kadar doldurabilirsniz ama zaten çok yoğun bir tatlı olduğu için küçük kekler yapmak daha iyi oluyor. Bu malzeme ölçüsünden 6 adet minikek çıkıyor.

Cevizleri kıydım. Üst malzemelerin hepsini birden blendırladım   Sürülebilecek kıvama gelene kadar birkaç çorba kaşığı süt ekledim

Kekleri 40-45 dakika pişirip fırından çıkardım. Soğuduktan sonra kağıtlarından da çıkararak servis tabağına aldım. Üzerine cevizli karışımı sürdüm. Kakao ve pudra şekerine bulanmış dutlarla süsledim.


Enerji bombası dut kekini, üçe dörde bölüp paylaşmak en iyisi. Nefis bir sade kahveye eşlikçi olarak tüketmek de bence en güzeli.

Afiyet olsun....



1 yorum:

Âşiyanda dedi ki...

Sarkaç'cığım, ben bunları nasıl kaçırdım mutlaka denenmeli çok güzel görünüyor ��

Related Posts with Thumbnails