14 Ağustos 2014 Perşembe

Izgara Kabak Salatası


Salata dediğime bakmayın, bir tabakta bir öğünlük yemek oldu bize. Hem de yaz sıcakları ile dost bir yemek...

Neler kullandım:
2 adet sakız kabağı
Bal kabağı, yaklaşık bir sakız kabağı büyüklüğünde bir parça
2 dilim ekmek
2 dilim beyaz peynir
Bir tutam maydanoz, nane, dereotu
1 diş sarmısak
1 limonun suyu
2 çorba kaşığı sızma zeytinyağı
İri çekilmiş karabiber
Tuz

Nasıl yaptım:
Kabakları boylamasına ince ince dildim, ekmekleri küp küp doğradım, ızgarada kızarttım.

Samısağı tuzla iyice ezdim. Limon suyu, zeytinyağı, karabiber ve kıyılmış yeşilliklerle karıştırarak bir sos hazırladım. Izgarada kızarmış ekmek küplerini bu sosun içine koyarak harmanladım. Ekmekleri karışımdan alarak servis tabağının ortasına yerleştirdim. Izgara kabakları üzerine koydum. Beyaz peyniri elimle ufaladım. Kapta kalan sosu kabakların üzerine gezdirdim.

Afiyet olsun....

7 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

nefis bir görüntü canım.olsada yesem dedim.ellerine sağlık.sevgiler.

Mine Tozanlıoğlu dedi ki...

çok sevdim görüntüyü ellerinize sağlık o kadar tembelimki bu aralar 3-4 sebze ve aynı versiyonlarıyla pişiyor hep bizim evde
sıcak tembellik azıcık düzeltmeli kendimi :)

lezzettabağı dedi ki...

Merhabalar, tam bana göre bir yemek olmuş bu..hafif doyurucu ve diyet niteliğinde, elinize sağlık haftanız çok iyi geçmesi dileğiyle esenkalın..

Bizim Mutfak-Aysel dedi ki...

Merhaba, hayat koşturmacası sizi de yordu anlaşılan. Umarım her şey yolundadır. Sevgiler. Aysel

Mine Tozanlıoğlu dedi ki...

Huu komşu kabak mevsimi geçti artık :)

Mine Tozanlıoğlu dedi ki...

ama hala ızgara kabak salatası :( neler okuyırsunuz merak ediyorum şimdiden mutlu bir yeniyıl dilklerimle....

sarkaç dedi ki...

Çok haklısın Sevgili Mine, kabak mevsimi çoooktan geçti. Ama ben yine tembellik dönemine girdim. Aslında tembellik demeyeyim de, blog okuyucularına sunabileceğim hiç özel birşeyim yok karamsarlığına kapıldım. Önceki yayınlarım da özel değil ama bu kötü duyguya yenik düşmediğim zamanlar ekleyebildiklerim onlar.
okuduğum hem de çok severek okuduğum kitaplar oldu bu arada. Son okuduğum John Baldwin'in Sonsuzluklarını çok sevdim. S.Ruşdi'den Utanç, Coelho'dan Aldatmak, P.Suskind'den Aşk ve Ölüm, O.Pamuk'tan Kafamda Bir Tuhaflık, Saramago'dan Kopyalanmış Adam aklıma gelenler. Çok uzun süredir buraya uğramadığım için, bu süre içinde okuduğum kitapları bile hatırlayamıyorum:)

Related Posts with Thumbnails