27 Haziran 2014 Cuma

Yufkalı Ekmek Kadayıfı veya Kekli Baklava


Orjinal adı kekli baklava ve tarifin sahibesi Tümay'ın Mutfağı. 

Bizim evin ağız tadına göre mükemmel bir tarif. Ama benimki kekli baklava değil, baklava yufkalı ekmek kadayıfı oldu.  Tarifi bire bir uyguladım fakat fırın sıcaklığını 170 yerine yanlışlıkla 120 dereceye ayarlamışım. Geliyorum gidiyorum kızarmamış yufkalarım. İşim de çoktu o gün, zamanın ne kadar geçtiğinin de farkında değilim. Yaptığım yanlış sıcaklık ayarını da fırını kaparken fark edebildim.

O uzuuuuun sürede benim kekim yavaş yavaş, pişti, yufkalarım da anca hafif hafif kızardı. Servis için kestiğimde de sanırım yavaş pişmenin etkisiyle ekmek kadayıfı gibi çok sayıda irili ufaklı hava boşluklu bir kek ile karşılaştım. Lezzeti de eşime ekmek kadayıfını çağrıştırınca, kekli baklava bizde yufkalı ekmek kadayıfına dönüşmüş oldu.


 
Afiyet olsun...

3 yorum:

aysegulcebiseyler dedi ki...

Bu tarifi en kisa surede denemek istiyorum, oldukcalezzetli istah kabartan bir goruntusu var, ellerinize saglik cok ilgimi cekti bu tatli

mutfagabuyrun dedi ki...

hımmm nefis bir tatlı olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

sarkaç dedi ki...

Yorumlarınız için teşekkür ederim arkadaşlarım. Gerçekten güzel bir tarif. Tarif sahibi Tümay'ın Mutfağı'na da teşekkürler.

Related Posts with Thumbnails