5 Haziran 2014 Perşembe

İnatçının Makarnası


Makarna, binbir çeşit şekilleri, sosları, lezzetten lezzete koşan tarifleri olmasına rağmen hiç esas yemek olamadı benim mutfağımda. 

Başka yemek pişirmeye zaman ayıramadığım günlerin kurtarıcısı olarak dolapta yeri daimdir, pişirilmesi ise nadir. Her makarna pişirişim "bugün evde yine doğru dürüst yemek yok" mahcubiyeti ile birliktedir.

İtalyan makarnalarının yılmaz savunucusu şeflerin pek çok tarifini denemiş ama yine aslıma dönmüşümdür. "Türk kadını makarna pişirmesini bilmiyor" dedikçe onlar, önceleri gizli, sonraları da açıkça ortaya çıkan bir inatla annem usulü makarna pişirmeye koştum.

Soğanlı kekikli domates çorbası tarifimden sos çalarak yaptım bu makarnayı, yine yemeksiz bir günün akşamında.

Her zaman makarna pişirdiğim tencerem 3 litre civarında su alıyor.
Su kaynayınca 1 tatlı kaşığı tuz ve ardından yarım paket makarnayı ekliyorum suya.
Kapağı açık olarak, kaynayana kadar yüksek, sonra orta ateşte arada bir karıştırarak 10 dakika kadar pişiriyorum. Ne kadar kaynatacağımın son kararı bir parça makarna alıp tatmak.

Sos için gerektiği kadar makarna suyundan ayırdıktan sonra tenceremi lavobaya taşıyorum. İtalyan usulüne aldırmadan musluğu açıp ağzına kadar su dolduruyorum tencereme.
10-15 saniye kadar bekledikten sonra süzgeçe döküp musluk altında şöyle bir gezdirip diriltiyorum makarnayı. 

Tenceremde 2-3 kaşık yağı yakmadan kızdırıyorum. Süzülmüş makarnayı da ekleyip, kısık ateşte 1-2 dakika çeviriyorum. 

Sosu bazen yağ ile beraber koyup karıştırıyorum bazen de servis yaptıktan sonra üzerine koyuyorum.

Sosum için; Tarifteki gibi fırınladığım domates, soğan ve kekiği blendırdan geçirdikten sonra bir tavaya aldım. 4-5 kaşık makarna suyundan aktarıp biraz yumuşattım. Kısık ateşte istediğim kıvamı alana kadar ara ara karıştırarak pişirdim.

Makarnanın üzerine peynir rendelemeden olmaz değil mi?
Peynir rendelenmiş makarnayı çok severim. Şimdi parmesan mı aramalıyım mükemmel makarna için.
Bizim pazarda parmesan satılmıyor. Halis muhlis mis gibi Bergama Tulumu varken niye arayayım ki, benim usul makarnaya italyan usul peyniri?

Afiyet Olsun

1 yorum:

Armina dedi ki...

Makarnanın görüntüsü harika eminim tadı da öyledir ellerine sağlık.

Related Posts with Thumbnails