20 Mayıs 2014 Salı

Yalenki (2)


Yaşanan kahredici acılar, dualar, keşkeler, acabalar derken bloguma uğrama isteğini anca yeni bulabildim. Ben kaldığım yerden devam ederken inşallah çalışan sağlığı ve güvenliği önlemleri olduğu yerde kalmaz, hakkıyla uygulamaya geçirilir.

Kabak dolması yapılınca, ardından mutlaka içlerini kullanacak birşeyler pişer bizim evde. Girit kabağının içlerini bir kez daha yalenki yapmada kullandım.

Eski tarifimden ufak tefek farklılıklar var. Standart tarifim yokmuş demek ki. O an nasıl içimden geliyorsa öyle yapılan yemeklerdenmiş yalenki. 

Kabaklarım minik olduğu için oyup çıkardığım az miktarda kabak içlerine 2 havuç ekledim.

Kabak içlerimi minik minik doğradım. Havuçları ve bir orta boy soğanı rendeledim. Maydanoz, dereotu ve naneyi kıydım. Biraz kekik, biraz reyhan ve karabiber ekledim. 1 yumurta, 1 çay kaşığı ucuyla karbonat, bir fiske tuz ve tepeleme 4 yemek kaşığı un ile karıştırdım. 

Un ölçüsü kabağın ve soğanın su salma miktarına göre değişiyor. Çok su salan cins ise, doğranmış-rendelenmiş sebzeleri elde sıkarak fazla suyunu uzaklaştırabilirsiniz.

Tuzu özellikle fazla koymuyorum çünkü yalenkiyi tatlı yemeyi seviyorum. Peynirle yemek istediğimizde ise  peynirin tuzu ikisine de yetiyor artıyor.

Orta kızgınlıktaki yağa birer çorba kaşığının alacağı büyüklükte bıraktım. Ortalarına bastırarak yayılmalarını sağladım ve önlü arkalı kızarana kadar pişirdim.

Kağıt peçete üzerine alarak yağını süzdürdüm. Balla tatlandırarak ılık ılık ikram ettim.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails