22 Mayıs 2014 Perşembe

Çilekli Bi Şey




TV'de bir yemek programında gördüm. Melih Şef çilekleri biraz şekerle karıştırıp fırınladı. Sonra da üzerine bir hamur karışımından rastgele parçalar koyup tekrar fırınladı. Yemek programı izlerken tarif almıyorum çünkü fikir almak amacıyla izliyorum programları.

Evde çilekler beklemeye başlayınca Melih Şef geldi aklıma. Kanalın web sayfasında tarifi bulamayınca netteki diğer sitelere baktım. Evimdeki malzemeleri içeren Clearly Delicious 'un strawbery scones tarifindeki ölçüleri temel alıp, TV'deki görüntüyü elde etmeye çalıştım. Ölçüleri temel aldım, birebir uygulamadım. Şekeri yoğun olmadığı için hafif ve lezzetli bir tat bıraktı damaklarda. Arzu edenler orjinal tarifi yukarıdaki linkden alabilirler, hatta o tarifteki tarz, diri görünümlü çilekleriyle çok daha göze hitap ediyor.

Malzemeler

2-3 avuç çilek, yıkanmış, 2-4 parçaya bölünmüş
4 yemek kaşığı şeker
2 su bardağı un
Yarım su bardağı + 3 yemek kaşığı süt
100 gram buzlukta dondurulmuş tereyağ
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığının ucuyla karbonat
Pudra şekeri, üzeri için 


Yapılışı

Çilekleri 2 çorba kaşığı toz şekerle karıştırıp 180 derece ısıtılmış fırında yumuşayana kadar tuttum.
2 su bardağı unu, 2 çorba kaşığı şekeri  ve kabartma tozlarını karıştırdım. 
Tereyağını eritmeden küp küp kestim ve unun üzerine ekledim. Yağlar küçük topaklar halinde kalacak şekilde mikserle çırptım. Yarım su bardağı + 3 yemek kaşığı sütü de ekleyip biraz daha çırptım.

Fırından çıkardığım çileklerin üzerine bir kaşık ile rastgele düzensiz aralıklar ve miktarlarda hamur koydum. 
170 derecede önceden ısınmış fırında 20 dakika pişirdim. Fırından çıkarınca üzerine pudra şekeri serptim.
Soğuduktan sonra kaşıkla rastgele parçalar kopararak servis yaptım.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails