13 Mayıs 2014 Salı

Kıymalı Girit Kabağı Dolması



Tezgahlarda girit kabakları görülmeye başlayınca, yazı beklemeden aldım. Miniklerini seçerek dolmacıklar yaptım. Daha önce kuşbaşılı girit kabağını paylaşmıştım. O tarifimde büyük boy kabakları kullanmıştım ama dolma yaparken sebzelerin minik olanlarını tercih ediyorum. Baskın bir pilav görüntüsü olmasın, sebzesinin de hatırı sayılsın istiyorum.

Kuşbaşılı Girit Kabağımdan farkı sadece boyutu değil, kabakları oyma yönüm de farklı. Saplarını üzerinde düz durabileceği kadar bırakarak düzgünce kestim. Oyma işlemini kabağın dip tarafından yaptım. Dolma oyacağı ile biraz girip orta kısmını çıkardım. Bu delikten bir çay kaşığı ile girerek kabağın içini yanlarına doğru oydum.


İç malzemem bilindik

7 minik girit kabağı için
Kabak başına 1 silme tatlı kaşığı pirinç
Kabak başına 1 tatlı kaşığı kıyma
Kıyma yağsızsa kabak başına 1 tatlı kaşığı sıvı yağ. Kıyma orta yağlı ise toplam 1-2 tatlı kaşığı yağ yeterli.
Doğrandığında eklediğimiz pirinçlerin hacimde olacak miktarda soğan
2 tatlı kaşığı kadar salça
1 avuç maydanoz, nane, dereotu
Tuz, karabiber, kimyon, kekik, zencefil, reyhan


Yapılışı da bilindik

Kabakları yıkayıp soyduktan sonra yukarıda anlattığım şekilde oydum.
İç malzemelerimi hazırlayıp karıştırdım ve kabaklarımın içine doldurdum.
Tencereye sap kısmı alta gelecek şekilde yerleştirdim.
1 yemek kaşığı salça ve biraz acı kırmızı biberi 1 çay bardağı su ile karıştırdım, dolmaların üzerine gezdirdim. 
Kaynayana kadar orta ateşte, daha sonra kısık ateşte 40 dakika kadar pişirdim. 
Ara ara suyunu kontrol edip gerekirse azar azar sıcak su ilave edilebilir.

Bilindik bir tarifi, farklı oyma yöntemiyle paylaştım:)

Afiyet olsun

2 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

hımm nefis nefisss.ellerine sağlık.sevgiler.

sarımutfak-hande dedi ki...

bayılıyorum bu el bombası gibi küçük kabaklara ,bende dolmasını yapıyorum hep
ellerinize sağlık çok güzel olmuşlar

Related Posts with Thumbnails