29 Ocak 2016 Cuma

Kuru Fasulyenin Üç Hali


Cinsini bilmiyorum bu fasulyenin. Kocaman taneler ilgimi çektiği için almıştım. Piyazda güzel görüneceğini düşünmüştüm ama çok kalın zarlıydı. Lezzeti güzel olmasına rağmen zarlarının kalınlığından dolayı sevemedim. Uzun süre dolabımda öylece bekledi. En sonunda kalan miktarı zarlarını çıkararak kullanmaya karar verdim.

Fasulyeleri yıkadıktan sonra bir gece sıcak suda beklettim. Ertesi gün kabaran zarlarını tek tek ayıkladım. Fasulye içlerini helmeleşene kadar haşladım. Ilıdıktan sonra yoğurt süzmekte kullandığım sıkı dokumalı kumaş kesemin içine koydum ve keseyi bir süzgece yerleştirdim. Bir gece boyunca tamamen süzülmesini sağladım. Elde ettiğim püreyi dolaba kaldırarak farklı zamanlarda üç farklı tarifte kullandım.



İlk olarak bir zamanlar adeta bir moda rüzgarı gibi her mutfakta esmiş olan kuru fasulye tatlısını yaptım.

Neler Kullandım:
6 adet kapkek kalıbı için
1 bardak kuru fasulye püresi
1 yumurta
Çeyrek su bardağı şeker
1 silme çay kaşığı kabartma tozu
Portakal kabuğu rendesi

Üzeri için:
Yuvarlak kesilmiş portakal dilimi
Ceviz
İnce kıyılmış çikolata


Şeker ve yumurtayı iyice çırptıktan sonra bir portakal kabuğunun rendesi ve kabartma tozunu karıştırdım. Fasulye püresini de ekleyerek karıştırdım. 6 adet kek kağıdına paylaştırdım.

170 derecede  üzeri kızarana kadar pişirdim. Sıcakken üzerine çikolata rendesi serptim. Üzerine bir dilim portakal, ceviz kırığı ve çikolata rendesi yerleştirdim.

Kuru Fasulye püresinin bir kısmını da köfte yapmakta kullandım.

Neler Kullandım:
Köfte için:
1 bardak fasulye püresi
1 orta boy soğan rendesi
1 yumurtanın beyazı
1 avuç tulum peyniri rendesi
1 avuç maydanoz, dereotu
2 çorba kaşığı galeta unu
Tuz, birer silme çay kaşığı karabiber, kimyon, kekik ve pul biber

Kaplaması için
Bir yumurtanın sarısı ve 2 çorba kaşığı galeta unu

Kızartmak için yağ

Malzemeleri yoğurarak köfte harcını hazırladıktan sonra 1 saat kadar buz dolabında dinlendirdim. Cevizden biraz küçük toplar hazırlayarak önce çırpılmış yumurta sarısına ardından galeta ununa bulayarak orta hararetteki yağda kızarttım.

Sarmısaklı yoğurda batırarak yemek üzere misket köftelerimiz hazır.


Tatlı, tuzlu derken sıra ekşiye geldi ve kuru fasulye humusu hazırladım.

Neler kullandım:
1 su bardağı fasulye püresi
1 limonun suyu
3 çorba kaşığı zeytinyağı
1 diş sarımsak ezmesi
Tuz
2 çorba kaşığı tahin
Pul biber


Tahin ve pul biber dışında kalan malzemeleri iyice karıştırıp pürüzsüz hale getirdim. Yağlı kağıdın üzerine koyup kenarlardan katlayarak yarım santim kalınlığında dikdörtgen haline getirdim. Bir gece buzdolabında bekleterek kıvam almasını sağladım.

Kağıdı açıp üzerine kırmızı pul biber serptim. İki kaşık tahini üzerine gezdirdikten sonra bir bıçak yardımıyla kağıttan ayırıp kıvırarak rulo haline getirdim. Düzgün kesebilmek için 1 saat kadar buzlukta beklettim.

Birer santim kalınlıkta keserek üzerine biber serpip zeytinyağı gezdirerek servis yaptım.

Afiyet olsun...

2 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

ne kadar güzel ve değişik tarifler canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Fulya Süzen dedi ki...

Merhabalar,
Kuru fasulyeye bakın siz, ellerinize sağlık, bana hepsi hoş geldi:))
fulyapimlezzetler.blogspot.com

Related Posts with Thumbnails