11 Aralık 2015 Cuma

Pırasa Tava



İki Obur İtalyan'da yaşlı bir köylü kadının yaptığı frittatadan esinlenerek yaptım pırasa tavayı. Pırasa tava demek doğru olmayabilir ama frittata demek de frittataya saygısızlık olur. Yaşlı İtalyanın tarifini aynen yapmak isterdim ama 10-12 yumurtanın katıldığı tariflere elim varmıyor. Yoğun yumurta tadına uzak duruyorum. Kısacası frittatadan esinlenilmiş Sarkaç uydurması bir yemek bu.


Neler kullandım:
3 iri pırasa
1 orta boy patates
3 yumurta
1 su bardağı galeta unu
1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
Yarım su bardağı kadar küp doğranmış beyaz peynir
Maydanoz ve dereotu
Karabiber
Zeytinyağı

 
Nasıl yaptım:
Pırasaları ince halkalar halinde doğradım. Yeteri kadar zeytinyağı ile tavada çevirdim. Yarıyarıya piştiğinde rendelediğim patatesi ekleyip pişene kadar kavurdum.

Başka bir kapta yumurtaları bir fiske tuzla çırptım. Galeta unu, kıyılmış yeşillikler, karabiber ve beyaz peyniri ekleyerek harmanladım. Pişirdiğim pırasa ve patatesi tavada kalan yağ ile birlikte karışıma ekledim. İyice karıştırıp fırına girebilen tavaya aldım. Üzerine kaşar peynirini serdim ve 180 derecede yarım saat kadar fırınladım. Dilimlere kesip ılık olarak servis yaptım.

Afiyet olsun...


1 yorum:

Özgen dedi ki...

Vallahi imdadıma yetiştin bir kez daha diyorum biz seninle böyle uydurma yemekler kalanları değerlendşren tipler olarak benziyoruz arkadaşım.Elimde bir büyük kase pırasa ve ıspanak kavurması vardı ve akşamdan beri bunu neye çevirsem diye düşünüyordum ve gecenin bir yarısı senin tarifi gördüm tabi şimşekler çaktı ve benim tarif geliyor sağol canımcım bakalım benimki senden ilham alarak neya dönüşecek sevgiler

Related Posts with Thumbnails