13 Aralık 2015 Pazar

Bu da Benim Ispanaklı Stratam


Yalancı frittatanın ardından uydurma bir strata paylaşımı fazla olmaz değil mi?

Yine yumurtadan kısılmış kendi halinde bir strata. Hakkı verilmiş güzel strata tarifleri nette bol bol bulunuyor. Benimki bencileyin birşey. Fazla alınıp bayatlamış ekmekleri değerlendirmenin lezzetli yollarından biri. Kahvaltılık veya diğer öğünler için hazırlanabilir ama tam lezzetine kavuşması için mutlaka 1 gece buzdolabında beklemeli ve kalınlığına bağlı olaraken az 50-60 dakika fırınlanmalı.

Neler kullandım:
Yarım kilo kuzu ıspanağı
1 orta boy soğan
5-6 dilim bayat ekmek
3 yumurta
1 su bardağı süt
Muskat, karabiber
Zeytinyağı
Bolca karışık peynir rendesi


Nasıl yaptım:
Ispanakları yıkayıp saplarıyla birlikte doğradım. Soğanları yemeklik doğrayıp yeteri kadar zeytinyağında şeffaflaşana kadar çevirdim. Ispanakları ekleyip orta hararetli ocakta suyunu salıp tamamen çekene kadar pişirdim.

Başka bir kapta yumurta, süt, karabiber ve az miktarda muskat rendesini iyice çırptım.

Ekmekleri iri küpler halinde doğrayarak yağlanmış fırın kabına yaydım. Soğanlı ıspanağı ve çeşitli peynirlerden yaptığım rendenin bir kısmını ekmekleri arasına da girecek şekilde üzerine dağıttım. Yumurtalı sütlü karışımı da her tarafına gezdirerek döktüm, kalan peynirleri üzerine serptim.

Kabın üzerini streç filmle örtüp 1 gece buzdolabında beklettim. Ertesi gün dolaptan çıkarıp oda sıcaklığına gelmesi için yarım saat kadar bekledim. 180 derece fırında 50 dakika kadar pişirdim. Ekmekler tam istenilen kıvama gelmeden önce üzerindeki peynirler kızarırsa aluminyum folyo ile üzerini kapatarak pişirmeye devam edilmesi öneriliyor.

Fırından çıkardıktan sonra 15 dakika kadar dinlendirip dilimleyerek servis yaptım.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails