15 Ocak 2011 Cumartesi

Tatlı-Ekşi Düş (Limon ve Hindistancevizi Kremalı Minikek)


Baştan çıkaran lezzetler denince aklıma çilek ve çikolata geliyor. Benim vereceğim tarif ise bunun dışında. Baştan çıkarır mı bilmiyorum ama ekşi tadı sevmeyenlerin tattıklarında yüzlerini buruşturmalarına bile neden olabilir.  Yine de ben tatlı kadar ekşiyi sevenlere uygun bir lezzetle katılıyorum Pembe Düşbahçesi nin etkinliğine. Fazla ekşiden hoşlanmayanlara öneremiyorum bu tarifi ne yazık ki.

Yaptığım minikekin görüntüsü Tartelette'den aklımda kaldı. Yaklaşık bir aydır sitesine giremiyorum. İzleyen arkadaşlar varsa adresini mi değiştirdi acaba, beni bilgilendirirlerse çok mutlu olurum. İzlemeyi sevdiğim bir blogdu.

Minikekler için Standart kek tarifimi yarım ölçü kullandım. Bu ölçü ile 12 minikek kalıbına yeterli miktar elde ediliyor. Keki limon ve hindistan cevizi kreması ile tatlandırdım.

Malzemeler:

Kek için:

2 yumurta
Yarım su bardağından 1 parmak fazla toz şeker
1 su bardağından 2 parmak fazla un
1/4 su bardağı sıvı yağ
1/4 su bardağı limon suyu
1 limon kabuğunun rendesi
Yarım paket kabartma tozu

Limon Kreması için:

1 yumurtanın sarısı
2 silme çorba kaşığı pudra şekeri
1 limonun suyu
25 gram tereyağ

Hindistan cevizi Kreması için

1 kutu hindistan cevizi sütü
1 limon kabuğunun rendesi
2 tepeleme çorba kaşığı pudra şekeri
50 gram tereyağ

Süslemesi için

Hindistan cevizi ve limon kabuğu rendesi


Hindistan cevizi Kremasının Hazırlanması:

Hindistan cevizi sütü bir tencereye boşaltılır. Orta ateşte ara ara karıştırılarak koyulaşması sağlanır. Hacminin 1/3 üne düşünce ocaktan alınır.


Soğuyunca yağ eklenir ve çırpılır. Limon kabuğu eklenir. Karıştırmaya devam edilirken pudra şekeri azar azar ilave edilir.

Krema buzdolabında saklanır, iki üç gün içinde tüketilmelidir.


Kekin Hazırlanması:

Yumurtanın sarısı ve beyazı ayrılır. Yumurta akları şekerle katı kar haline gelene kadar çırpılır. Yumurta sarısı, limon kabuğu rendesi, yağ ve limon suyu eklenir. Kısa süreli karıştırılır. Un eklenir. En fazla 1 dakika karıştırılır. Kabartma tozu eklenir 10-15 saniye karıştırılır.


Kalıplara dökülür, soğuk fırına konur. Sıcaklık 170 dereceye ayarlanır. Yaklaşık 20 dakika pişirilir. Kürdan testi yapılır. Piştiyse fırından alınır, soğumaya bırakılır.

Limon Kremasının Hazırlanması:

Ben-mari usulü hazırlanacağından uygun bir kaba su konur, kaynamaya bırakılır. Sıcağa dayanıklı bir kapta yumurta sarısı, limon kabuğu ve şeker iyice çırpılır. Limon suyu eklenir. Kap kaynamakta olan suya oturtulur. Ateş kısılır ve pelte haline gelene yaklaşık 8-10 dakika kadar karıştırılarak pişirilir. Ocaktan alınıp yağ eklenir. Eriyene kadar karıştırılır ve soğumaya bırakılır.

Krema buzdolabında saklanır, bir-iki günde tüketilmelidir.

Minikeklerin Sunuma Hazırlanması

Kekler soğuduktan sonra ortalarından küçük bir kısım koni şeklinde çıkarılır.

Oluşan çukura çay kaşığı ile limon kreması doldurulur.

Kekin üzerine çorba kaşığı ile hindistan cevizi kreması sürülür.

Kremanın üzerine limon kabuğu rendesi eklenmiş hindistan cevizi serpilir. Servis edilene kadar buz dolabında saklanır.



Afiyet olsun.

37 yorum:

mine dedi ki...

renkler gönlümü aldı bile varsın ekşi olsun : )

francesca mckennitt dedi ki...

Muz ve çikolata benim de:)
Ah, tok karnına bile ağzım sulandı bunu görünce!

anneminkizıyim dedi ki...

Hiim pek lezzetli ve vitamin yüklü görünüyor ellerine saglik canim...

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık Sarkaç'cığım,ekşi seven biri olarak,bu lezzetin beni baştan çıkartacağından emin gibiyim :)
Uzun süredir,ben de minik kekler yapmak istiyorum ancak,henüz kısmet olmadı..
İlk fırsatta yapabilmeyi umuyorum..
Afiyet,şifa olsun ablacığım..
Muhabbetle..

kalpkurabiye dedi ki...

ellerinize sağlık görüntüsü beni resmen büyüledi:)
tam etkinliğe yaraşır bir tarif olmuş elleriniz dert görmesin:)

Mehlika Yıldırım dedi ki...

Çok nefis görünüyor, ellerine sağlık, ne yazık ki ekşi pek sevmiyorum ama canım da çekti yanı su goruntuden sonra =)

agzı bozuk düşmanı dedi ki...

Sayın Sarkaç merhaba!!
Uzunca bir süredir rahatsızlığımdan dolayı sizlere yazamadım ve ani olduğundan haberdar da edemedim,özür dilerim ama şimdi iyiyim.İlginize çok teşekkür ederim.
Saygılarımla

YELDA dedi ki...

canım eline sağlık kekler nefis görünüyor, hiç dayanamam :)) etkinliğe gönderirken banada kapıdan birkaç tane uğrayabilir mi :)) sevgiler...

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Nefis bir görüntü, ellerine sağlık. Ben de denemek isterim, sevgiler...

Nes-Kayfee / Nesli dedi ki...

Allahım Allahım bu nasıl bir şey böyle harika görünüyor ellerine sağlık arkadaşım... sevgiler

Unknown dedi ki...

süper görünüyorlar,tam benlik,ellerine sağlık arkadaşım.sevgiler.

sarkaç dedi ki...

Mine'ciğim teşekkür ederim.

Sevgili Franceska, katılıyorum sana. Keşke sana gönderebilseydim.

Sevgili AnneminKIzı teşekkür ederim.

Zeliha'cığım, minikekelerle ne güzellikler yapacağını merakla bekliyeceğim.

Deniz'ciğim çok teşekkür ederim.

Sevgili Mekila, teşekkür ederim. Zevkler tartışılmaz. Senin için de tatlı bir şeyler yaparım.

Değerli AğzıBozukDüşmanı, çok geçmiş olsun. Buraya kadar gelip bilgilendirdiğiniz çok teşekkürler. Sizi yine aramızda görmekten memnun olacağız.

Yelda'cığım ne demek:))), hemen senin için cici bir paket hazırlarım.

Sevgili Zencefil ve Tarçın teşekkür ederim.

Nesli'ciğim çok teşekkür ederim.

Rüya'cığım, ekşiseverleri öğrendim yorumlardan. Demek sen de bendensin.

dokuzuncubulut dedi ki...

Limon kremasını çok sık kullanırım tadının güzelliğini biliyorum. İçine bir de hindistan cevizi girince çok daha lezzetli olmuştur bu kekler.
Ellerine sağlık olsun:))

anneanneninemekleri dedi ki...

Harika görünüyor ellerine sağlık.

nesrin dedi ki...

Canim ben üzerindeki kremayi yemek istiyorum.Harika görünüyor.

Unknown dedi ki...

Vallahi görür görmez Allah dedirtti bana ellerine sağlık

Cafe Pepela dedi ki...

Bana da rahatlıkla önerebilirsin canımcığım bu nefis minişleri!
Mübarek,nasıl bir bünyem varsa,ne görsem acıkıyorum.Sonum hayr ola:D
Hindistan cevizi sütü ve limondan mütevellit oldukça ekşi olsa gerek ki tam bana göre.
(Efendim paket yaparsanız,Libya'da da bir adres var ona göre:)
Muhabbetle

yemekbiraşk dedi ki...

ben ekşili tatları severim ama nekadar ekşi:)) görüntü süper ellerine sağlık...

Güloanne mutfakta dedi ki...

nefis görünüyor emeğine sağlık

mutfagabuyrun dedi ki...

limon ekşisini çok severim.kek öyle güzel olmuşkı arkadaşım.baka baka canım çekti.ellerine sağlık.öpüyorum.

Nilgün dedi ki...

Mayhoş lezzetleri seven biri olarak tarife bayıldım. Ellerine sağlık..

Özgen dedi ki...

Keklerin harika bence ekşi sevmeyenler bile bayılır bunlara sevgiler...

susamcorekotuFeriha dedi ki...

aaah son resim beni benden aldı götürdü:)))

Yeşim dedi ki...

Benim gibi ekşi seven biri için baştan çıkartan lezzet olduğu kesin:)
ellerine sağlık canım.

Online Decoration dedi ki...

Ellerinize sağlık, beyaz ve sarı çok uyumlu görünüyor, çok farklı bir tarif.

evatolyesi dedi ki...

Harika görünüyor çokta güzel anlatmışsınız
Sevgilerimle:)

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

yine nefis nefis nefisss, sunumuda cok hos olmus :) ellerine emegine saglik canim.. cici bir hafta diliyorum..

Egeden Tarifler dedi ki...

Harika görünüyor :)

Unknown dedi ki...

Canim ellerine saglik olsun,
mini kek nefis gorunuyor,

Blogun enfes tatlarla dolmus,resimler ve yazilarinda harika,ellerine saglik canim,
sevgiyle kal...

narcicegirengi dedi ki...

Sevgili Sarkaccigim
Ellerine saglik, nasil bir goruntudur bu boyle:)Eksiye bayilirim hele de hindistan cevizi ile.. Denemeyi dusundum okurken. Cok hos.
Sevgi ve muhabbetlerimle:)

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Hımmm edeğişik bir uyum olmuş, ellerine sağlık sevgiler...

YeMeK vAkTi dedi ki...

Amann bu nasıl nefis bir kektir böyle..Ellerine sğalık canım benim görüntü nefis.

Bu arada söylemeden geçemeyeceğim sotoğraflarının kalitesi ve çekiliş biçimleri o kadar profosyonelleştiki hayran kalmamak elde değil

sarkaç dedi ki...

Sevgili DokuzuncuBulut, temel tariflerin de çok güzel oluyor. Kremayı bir de seninki gibi yapmalıyım

Teşekkür ederim Anneannenin Emekleri.

Nesrin'ciğim üstündeki krema gerçekten güzel ve ekşiyi dengeliyor.

Sevgili Kendimce, mutlu oldum:))

Pepelacığım ne demek, yeter ki sen iste.

Sevgili Yemek bir aşk, aslında limon miktarını biraz azaltıp su ile ölçü tamamlanırsa ekşisi herkese uyabilir.

Merhaba Güloanne, teşekkür ederim.

Sevda'cığım çok teşekkür ederim

Nilgün'cüğüm mutlu oldum.

İnşaallah Özgen'ciğim.

Sevgili SusamÇörekotu, size de özel olarak sunmak isterim.

Yeşim'ciğim, damak tadımız aynı demek ki.

Sevgili DekorGuru teşekkür ederim.

Sevgili EvAtölyesi, teşekkür ederim.

Hasret'ciğim sizleri örnek almaya çalışıyorum.

Sevgili Ege, teşekkür ederim

Mihriban'cığım teşekkür ederim. Tariflerini dörtgözle bekliyorum.

Sevgili NarÇiçeğiRengi, ne kadar motive edici sözler bunlar.

Aysel'ciğim teşekkür ederim.

Aylin'ciğim, bir usta böyle söyleyince koltuklarım kabarmadı değil, ama daha bir fırın ekmek yemem gerekiyor.

Pembe Dusbahcesi dedi ki...

Sevgili arkadaşım bizleri yalnız bırakmayarak etkinliğimize katıldığın için teşekkür ediyoruz....

Sevgiler

Selma&Aslı

İrenimu dedi ki...

hindistan cevizi suyu nerden bulabılırız turkıyede hıc duymadım

İrenimu dedi ki...

merhaba
hindistan cevizi sütünü türkiyede varmı olmazsa olmazmı yerıne baska bısey kullanılamaz mı acaba

sarkaç dedi ki...

Merhaba İrem Hanım. Hindistan Cevizi Sütü Migros ve Kipa'nın büyük marketlerinde bulunuyor.
Bulamazsanız süt kullanabilirsiniz veya isterseniz şu linkte anlatıldığı gibi hindisten cevizi ve sütle hazırlanan karışımı kullanabilirsiniz. http://www.zehirsizev.com/gida-saglik/gida/tarif-ev-yapimi-hindistancevizi-sutu/

Related Posts with Thumbnails