6 Haziran 2009 Cumartesi

Brazzaville Kumsalı

 


Brazzaville Kumsalı William Boyd

Kahramanın bir kadın olduğunu kitabı okumaya başlayınca öğrendim. Erkek yazarların kadın kahramanlarına biraz önyargılı olduğumu kabul ediyorum ama ben gene kadın kahramanın duygularının erkek bakış açısıyla yazıldığını görerek rahatsızlık hissettiğimi belirtmeliyim.
Kahramanın geçmişindeki farklı zamanlara gidip gelmelerle ilerliyor kitap. Yazarın matematik tutkusu da var dedirten, matematik kuramları ile olayları eşleştiren bölümler ilgi çekici. Maymunlar, iç savaş, akademik çekişmeler, sabit fikirler, aşk gibi iç içe geçmiş pek çok şey var. Çok da zevkle okuduğumu söyleyemeyeceğim ama çalıların incelenmesi fikri çok hoşuma gitti. Böyle bir tarih araştırma yöntemi olduğunu bilmiyordum. O bölümleri okurken kahramana imrendim, böyle bir işim olmadığına hayıflandım.
Kitapta genel doğrular bir kez daha dile getiriliyor, en belirgini de: ideal, barışçıl toplum olamaz, ne insan dünyasında ne de hayvan dünyasında.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails